וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 כורים נלכדו בפיצוץ במכרה במקסיקו

רויטרס

20.2.2006 / 13:52

כוחות החילוץ מודים שהסיכוי למצוא ניצולים קטן מאוד. שבעה כורים, שעבדו קרוב יותר לפני הקרקע, ניצלו והם סובלים מכוויות

65 כורים נלכדו מתחת לאדמה בפיצוץ שארע אתמול בבוקר במכרה ב[[מקסיקו]]. המחלצים מודים שהתקווה למצוא אותם בחיים הולכת ואוזלת ככל שהשעות עוברות. חיילים ועובדי חילוץ עדיין לא הצליחו ליצור קשר עם הכורים, וקרוב לוודאי שמכלי החמצן שלהם, שמספיקים לשש שעות, אזלו. שבעה כורים שעבדו קרוב יותר לפני הקרקע ניצלו מהפיצוץ, ונלקחו לבית החולים כשהם סובלים מכוויות מדרגה ראשונה ושנייה.

בני משפחה מודאגים, חלקם עטופים בשמיכות נגד הקור הכבד, אחרים עומדים מסביב למדורות כדי להתחמם, חיכו כל הלילה לחדשות מחוץ למכרה במדינת קולימה, הגובלת בטקסס. "אנחנו מיואשים וחושבים על הגרוע מכל", אמר אדגר הרננדז, מהנדס בן 25, שאחיו נעדר. "החילוץ מתנהל לאט ושם למטה אין להם חמצן, אור או אוכל".

חיילים עמדו בשערי המכרה בעיר סאן חואן דה סבינס, ועצרו קרובי משפחה שניסו להיכנס פנימה. "יש כאן תערוכה נפיצה של גז מתאן וזה מסוכן מאוד", אמר סרג'יו רובלס, ראש הסוכנות להגנה אזרחית של קוהילה. "אנחנו ממשיכים לקוות אבל אנחנו חייבים להיות ריאליים. עם הסיכונים והזמן שהולך ואוזל, הכל נגדנו".

רובלס אמר שהמחלצים עובדים מסביב לשעון במשמרות, אבל לא ברור כמה הם קרובים לכורים הלכודים. לדבריו, אין ספק שמכלי החמצן של הכורים נגמרו. "אנחנו מחכים לנס", אמרה דיליה בלתזאר, אשה בשנות העשרים שלה, שאחיה בין הלכודים. "זה קשה מאוד לקהילה, לרובנו יש בני משפחה שם".

דובר הצלב האדום של מדינת קוהילה אמר, כי הכורים תקועים כשלושה ק"מ מתחת לאדמה. באיגוד הכורים טענו, כי הם לכודים רק 450 מטרים מתחת לאדמה, אבל במרחק של שני ק"מ משם. המכרה נמצא בבעלותה של Grupo Mexico, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, שכורה גם מחצבים אחרים פרט לפחם. מדינת קוהילה היא הספקית החשובה ביותר של פחם במקסיקו, והיא מספקת שירותים לתעשיית הברזל המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully