וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור בכיר במס הכנסה על קבלת שוחד מיני

עודד ארבל

20.2.2006 / 10:18

מולא סלאח טען, שהמקרה בגינו נשפט בויים בתוכנית "שומר מסך". ביהמ"ש: צוות הטלוויזיה מימש את תפקיד התקשורת הציבורית

בית המשפט המחוזי ב[[חיפה]] דחה ביום חמישי האחרון את ערעורו של מולא סלאח, עובד בכיר ב[[מס הכנסה]] בעכו, על הרשעתו על ידי בית משפט השלום בעבירה של קבלת שוחד מיני, מעשים מגונים ושימוש לרעה בכוח המשרה.

סלאח שימש בתפקיד ראש ענף ניהול ספרים בפקיד שומה עכו. בעת תפקידו, קבע השופט איתן מגן מבית משפט השלום בקריות, ביצע מעשים מגונים במתלוננת, המנהלת גן ילדים שבו ביקר לשם ביקורת ניהול ספרים. עוד קבע כי סלאח ביצע עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה ושל לקיחת שוחד מיני כאשר ביצע את המעשים המגונים במתלוננת, לאחר ששיכנע אותה כי סגר את התיק שנפתח נגדה וכעת עליה לגמול לו.

בגזר הדין הוטל על סלאח עונש של מאסר בפועל לתקופה של 20 חודש, מאסר על תנאי למשך שנה ופיצוי המתלוננת בסך של 10,000 שקל. סלאח הגיש ערעור הן על הרשעתו הן על העונש שהוטל עליו. לדבריו, כל שאירע היה בהסכמת המתלוננת. האירוע, טען, בוים על ידי צוות תוכנית הטלויזיה "שומר מסך" והמצלמות תיעדו מקרה שנוצר, בושל ובוים ולא קרה מעצמו.

שופטי בית המשפט המחוזי מנחם נאמן, רון שפירא ומנחם פינקלשטיין החליטו לדחות את הערעור. לעניין ההרשעה, קבעו השופטים כי אין המדובר בהרשעה המבוססת על האירוע המתועד בקלטת בלבד - אלא ההרשעה מתייחסת לכל האירועים שהתרחשו בין המתלוננת לבין סאלח. לכן קבעו השופטים כי גם אם המתלוננת הודרכה על ידי צוות התוכנית כיצד להתנהג, מדובר בניסיון לתעד את התנהגותו של סאלח אשר התרחשה קודם לכן במפגש שלא תועד. בעניין זה הוסיפו כי פעולתו של צוות הטלויזיה היתה מימוש של תפקיד התקשורת הציבורית לסייע בחשיפת עוולה של ממלא תפקיד שלטוני.

גם את הערעור על חומרת העונש החליטו השופטים לא לקבל. לדבריהם, מעשיו של המערער כפקיד מס הכנסה פגעו לא רק במתלוננת אלא במערך גביית המס. "השירות הציבורי חייב להיות נקי מעובדים המנצלים את מעמדם לקבלת טובות הנאה מכל סוג שהוא", כתבו השופטים. "חובת בית משפט להחמיר בעונשם של ממלאי תפקידים המנצלים את מעמדם בצורה מכוערת מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully