וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המסחר יפתח בציפייה להודעת הריבית

טל לוי

20.2.2006 / 17:33

פעיל בשוק: אנו מצפים ליום מסחר רגוע עם מחזורי מסחר נמוכים, ויתכן שנראה תיקון טכני כלפי מעלה לאחר הירידות האחרונות"

לאחר 3 שבועות של ירידות שערים, נפתח אתמול גם שבוע המסחר הנוכחי בירידות שערים כאשר גם מדד המעו"ף כבר חצה את מחסום 800 הנקודות בדרכו מטה והוא יפתח היום ברמה של 785 נקודות לאחר שאיבד 1.1%. מדד תל אביב 100, שאיבד 1.5%, יפתח ברמה של 806 נקודות. רצף המימושים שהחל עם ההידרדרות במצבו הבריאותי של ראש הממשלה אריאל שרון, התחזק עם נצחונו של החמאס ברשות הפלשתינית ומאז מצויים הגרפים במגמת ירידה.

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל יום הנשיא. "המסחר צפוי להתנהל היום ברגיעה עם מחזורים נמוכים מהממוצע", אומר פעיל בשוק המוסדי. "יש אפשרות גם לתיקון טכני כלפי מעלה על רקע הירידות האחרונות שנרשמו במדדים".

משרד האוצר צפוי להנפיק היום איגרות חוב, כך שהשוק הסולידי צפוי להיות בעמדת המתנה להנפקות אלה. גם שוק המניות צפוי להיות מושפע מההנפקות, ובמידה שיוזרמו ביקושים - הדבר יקרין לחיוב גם על הבורסה.

אירוע חשוב נוסף היום הוא ההכרזה על גובה הריבית במשק: כלכלנים צופים כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5%. ההערכה היא כי בסוף חודש מארס יודיע יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי כי הוא מעלה את הריבית בארה"ב מ-4.5% ל-4.75%, והכלכלנים סבורים כי הנגיד צפוי לעקוב אחר העלאה זו. אי לכך, יש האומרים כי הנגיד יעלה את הריבית - אולם רק בסוף מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully