וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מגנה המימון האמריקאי לאופוזיציה

רויטרס

19.2.2006 / 21:42

ארה"ב הודיעה כי תקדיש 5 מיליון דולר כדי לעודד "רפורמות דמוקרטיות בסוריה". דמשק: זו התערבות בעניניינו הפנימיים

סוריה גינתה היום את החלטת ארצות הברית להעניק סיוע כספי לקבוצות אופוזיציה בשטחה, באומרה שוושינגטון מתערבת בפוליטיקה הסורית. "זוהי התערבות בהתנהלות הפנימית שלנו. אנחנו דוחים אותה לחלוטין", אמר שר החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם.

ארצות הברית, שביקרה קשות את [[סוריה]] על מעורבותה ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, [[רפיק אל חרירי]], הודיעה בשבוע שעבר שעביר חמישה מיליון דולר כדי לעודד "רפורמות דמוקרטיות בסוריה". עדיין לא ידוע אם אחת או יותר מהקבוצות הסוריות הגישו בקשה למימון.

בסוריה חשדות עמוקים כלפי ארצות הברית, בשל תמיכתה בישראל וכשלונה לייצב את המצב בעיראק. בוושינגטון רוצים שמפלגת השלטון בסוריה תנטוש את המונופול המוחלט שלה על כל מוקדי הכח, תפסיק את התמיכה בחיזבאללה ואת האימון של קבוצות חמושים פלסטיניים בשטחה.

איש לא מצפה כי המפלגה תוותר על כוחה, למרות שהנשיא, [[בשאר אסד]], שיחרר כמה אנשי אופוזיציה מהכלא, והפרלמנט דן בחוק שיאפשר את קיומם של מפלגות שאינן מפלגת השלטון או בנות בריתה.

וושינגטון הטילה כמה סוגים של סנקציות על סוריה בשנת 2004, כשהיא מאשימה אותה בתמיכה בטרור, והובילה את המאמצים הבינלאומיים לנסות לבודד את דמשק לאחר ההתנקשות בחרירי בשנה שעברה. בנוסף, ארצות הברית הביעה דאגה מכך שסוריה אינה משתפת פעולה עם חקירת האו"ם בפרשת חרירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully