וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מחשב יסביר לחייל מה רוצים העיראקים

19.2.2006 / 16:42

צבא ארה"ב ידריך את חייליו כיצד לתקשר עם העיראקים באמצעות תוכנת מחשב. החיילים ילמדו איך לא לפרש קירבה פיזית כאיום

צבא ארה"ב ילמד את חייליו כיצד לפענח ולהשתמש בשפת הגוף של העיראקים באמצעות משחק מחשב. מטרת המשחק היא ללמד את החיילים, ששימוש בתנועות הגוף הלא-נכונות עלול להיות פוגע. במהלך המשחק, על השחקן לבנות אמון עם המקומיים באמצעות תקשורת מילולית ומחוות גופניות.

אחד מיוצרי המשחק, העונה לשם "עיראקית טקטית" (Tactical Iraqi), אומר כי הוא כבר זוכה להצלחה רבה. לדבריו, המשחק מקנה לחיילים יכולות בתחום השפה הערבית. התוכנה מלמדת את הסגל הצבאי כמה סימני מפתח, כמו הנעה למעלה ולמטה של יד ימין כדי לבקש ממישהו להאט. כמו כן, היא מספקת עצות שימושיות, כמו המלצה להוריד משקפי שמש בעת שמשוחחים עם המקומיים.

"כדי להראות כנות בעיראק, יש להשקיע מאמץ בשפת הגוף", אמר מפתח המשחק, "במדינות המערביות אנו שולטים יותר בתנועות הידיים שלנו. בתרבות הערבית חשוב להראות כמה אתה פתוח".

הוא הוסיף, כי חייל העושה שימוש מועט בשפת הגוף במדינה עלול לעורר את הדעה שיש לו מה להסתיר. החיילים לומדים באמצעות התוכנה, כי במזרח התיכון אנשים מדברים זה אל זה ממרחק קרוב הרבה יותר מזה המקובל במערב. לדברי מפתח המשחק, חשוב שהחיילים יידעו לא לפרש קירבה פיזית כאיום. עוד הם לומדים, כי הצבעה על אדם נחשבת תוקפנית בתרבות הערבית.

באוניברסיטה של דרום קליפורניה עובדים כעת על התוכנה "פשטו טקטית", התוכנה המקבילה המיועדת לחיילים האמריקאיים המשרתים באפגניסטן, וכן על "לבנטינית טקטית", השימושית ללבנון ולסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully