וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 אלף התנגדויות למחצבה ב"ארץ בראשית"

שירה וילקוף

19.2.2006 / 16:40

מפעל רותם אמפרט לכריית פוספטים עלול לגרום נזק בלתי הפיך לחבל הארץ הדרומי. כך טוענת החברה להגנת הטבע, שמבטיחה להיאבק

לפני כשנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום תוכנית של מפעל "רותם אמפרט" לכריית [[פוספטים]]. מחר יתקיים הדיון הראשון בהתנגדויות לנושא.

[[החברה להגנת הטבע]], שאספה 14 אלף התנגדויות, טוענת שהמחצבה תגרום לנזק בלתי הפיך ולפגיעה בחבל הארץ המדברי המכונה "ארץ בראשית". האיזור, בין המכתשים לחצבה, כולל את דרכי הבשמים ו"ארץ המכתשים", שהוכרו בשנה שעברה על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמיים.

לפני כעשור, קיבלה הממשלה החלטה עקרונית לפיה יש לשמר את "ארץ המכתשים", ובכללם שטחי הבראשית שביניהם. המחצבה, הממוקמת בלב האזור, תהרוס, לטענת החברה להגנת הטבע, את השטח האחרון בארץ בו נשתמרו בשלמותם "נופים מדבריים בראשיתיים שיד אדם לא נגעה בהם".

המחצבה עתידה להשתרע על שטח של כ-600 דונם וכמות הפוספטים לכרייה בה תספיק ל-5-7 שנים בלבד. חגית לוז און, היועצת המשפטית של החברה להגנת הטבע, אומרת כי: "בסופו של יום מדובר בשאלה ערכית - האם יש לאשר כיום כרייה בחצבה מערב, שתמוצה בתוך 5-7 שנים במחיר של פגיעה בלתי הפיכה בנופים כה מרהיבים ויוצאי דופן? האם המדינה מוכנה להפריט את כל נכסיה, ובכללם הייחודיים שבנופיה?".

עשרות התנגדויות נוספות שהוגשו תוקפות את התוכנית מכיוונים שונים, והן כוללות גם חוות דעת מקצועיות בתחום האקולוגי, ביולוגי, והתיירותי. ביניהן גם התנגדותו של ראש השדולה הירוקה בכנסת, ח"כ הרב מלכיאל מלכיאור.

שי טחנאי, רכז שמירת טבע וסביבה במחוז דרום של החברה להגנת הטבע, אמר לוואלה! חדשות כי הוא "מקווה ומאמין שהפעם הטיעונים ייפלו על אוזניים קשובות, ושמה שיעמוד לנגד עיני הוועדה הוא הראייה לטווח הארוך לטובת כלל אזרחי המדינה, כך שהם יחליטו לדחות את התוכנית. אנו נפעל בכל הדרכים החוקיות שעומדות בידינו בשביל להמשיך במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully