וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה: אולמרט ביצע בוררות פיקטיבית

19.2.2006 / 14:49

העיתונאי יואב יצחק: אולמרט הכשיר העברת 5.2 מיליון ש"ח של עמותת בית"ר ירושלים לחשבונו הפרטי של היו"ר משה דדש

ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביצע במרץ 2000 בוררות פיקטיבית והכשיר הוצאת 5.2 מיליון ש"ח מכספי אגודת [[בית"ר ירושלים]]. אתר "מחלקה ראשונה" מפרסם היום תחקיר, לפיו נתן אולמרט ידו לעבירות חמורות, בהן גזילת כספי נושים, ביניהם שלטונות מס הכנסה, שחקנים (ביניהם רונן חרזי) ובנקים, בהם בנק לאומי.

לפי הדיווח של העיתונאי יואב יצחק, המידע כבר הגיע לידי מספר גורמים, שככל הנראה נרתעו מלנקוט הליכים משפטיים נגד אולמרט. גם כמה מכלי התקשורת, אליהם הגיע מידע בנושא, העדיפו לא לפרסם אותו. לטענת האתר, תחקירים שונים נעשו במספר כלי תקשורת אודות אולמרט, אולם עקב לחצים לא פורסמו או קוצצו.

החשד: הכשיר העברת כספי העמותה לחשבון פרטי

הפרשה החלה ב-1999, כאשר אגודת ספורט בית"ר ירושלים נקלעה לקשיים כספיים כבדים ביותר ונאלצה למכור נכסים - מגרשים שהחזיקה באתר בית וגן. תמורת המגרשים קיבלה העמותה 27 מיליון ש"ח. ההחלטה למכור את הנכסים התקבלה לאחר ישיבה שקיימה עמותת אגודת הספורט של בית"ר ירושלים, שיו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), עמד אז בראשה. במהלך הדיון דובר על תמורה בסך 6.5 מיליון דולר ועוד 10% מהרווחים על מכירת דירות שייבנו במקום. תמורה זו היתה אמורה להתקבל באופן מיידי, כדי לשמש להחזר חובות מוכחים מצד נושים. ריבלין אמר בישיבה, כי לבית"ר אין יכולת להתקיים אם לא תמכור את זכויותיה בבית וגן.

חודשים מספר לאחר מכן התברר, כי משה דדש, שהיה חבר ועד העמותה ויו"ר קבוצת בית"ר, משך לעצמו 5.2 מיליון ש"ח מהתמורה שהתקבלה ממכירת הנכסים. הכסף הועבר לחשבונו הפרטי, מבלי שדדש ביקש אישור ממוסדות העמותה.

לאחר שדדש משך את הכספים ביקשו גורמים שונים לברר כיצד ומדוע עשה זאת. דדש פנה לאולמרט, אז ראש העיר ירושלים, ששימש, לפי התחקיר, כבורר בינו לבין עמותת בית"ר. הוסכם כי אולמרט יחתום על פסק בורר, שיקבע כי דדש יוותר על מקצת תביעתו ואילו העמותה תסכים להותיר בידיו את הסכום שכבר נטל לעצמו. "הבוררות" התקיימה ב-9 במרץ 2000. התקיימה רק פגישה אחת וכל מה שנכתב לעיל הוצא אל הפועל.

רשם העמותות: אין פסול בהתנהגות אולמרט

אולמרט מסר בתגובה, כי הנושא פורסם בעבר בתקשורת ואף קיבל התייחסות הן של מבקר המדינה והן של רשם העמותות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אכן נבדקה הפרשה על ידי שני הגופים, ולא נמצא בו כל פסול. עו"ד ראובן בכר, שבדק עבור רשם העמותות את המקרה, כתב בדו"ח ביולי 2004: "לא מצאנו כל פסול בהתנהגותו של אולמרט בנושא זה. הפסול הוא במעשי הצדדים עצמם, אשר הביאו את הסכם הפרשה לאישורו". העם זאת, לפי תחקיר "מחלקה ראשונה", הפרשה לא נחקרה או טופלה.

ריבלין אמר כי הוא שומע היום לראשונה על שנעשה בכספים ועל כך שמיליוני שקלים נלקחו על-ידי משה דדש. מנהל לשכתו של ריבלין מסר בשמו, כי הוא "לא ידע שיש כאן איזה ספין ושמישהו מתכנן כך שהכספים ילכו לגורם אחר... זה לא הובא לידיעתו כיושב-ראש העמותה, נמסר בשמו, ואם הדברים נכונים, הם חמורים". ריבלין ביקש להבהיר, כי הפסיק את כהונתו כיו"ר בית"ר ירושלים זמן קצר לאחר מכירת הנכסים, ולאחר שהעמותה מכרה את זכיותיה במגרשים והפכה למעשה ל"חברת נדל"ן".

ההחלטה אם להורות על פתיחת חקירה נגד אולמרט, נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]]. בשל תפקידו כמ"מ ראש הממשלה, יידרש מזוז לבחון את הפרשה ברגישות ובהקדם ולקבל החלטות בהקדם.

שלי יחימוביץ, ראש המטה ללוחמה בשחיתות במפלגת העבודה, מסרה בתגובה: "זוהי אחת מפרשיות השחיתות הקשות ביותר שנקשרו בשמו של מ"מ ראש הממשלה. הציבור זכאי לדעת עבור מי הוא מצביע". מפלגת העבודה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה משטרתית שתוצאותיה הראשוניות יתפרסמו עוד לפני הבחירות.

אולמרט תיווך גם במכירת בית"ר ירושלים לידי המיליארדר [[ארקדי גאידמק]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully