וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו אורלינס מתעקשים לחגוג

רחביה ברמן

19.2.2006 / 14:18

אתמול התחיל קרנבל המרדי גרא שימשך כעשרה ימים. לשוטרים אסור יהיה לרכוש שירותי מין והגרלת ענק בלוטו. השבוע בארה"ב

תושבי [[ניו אורלינס]] הוכיחו שיידרש יותר מאיזה הוריקן אימתני לגרום להם לנטוש את המסורות שלהם. אתמול יצאו לדרך המצעדים הראשונים של קרנבל ה[[מרדי גרא]] המסורתי, שיגיע לשיאו ב"יום שלישי השמן" בעוד תשעה ימים. מסלולי המצעדים קוצרו, וה"צוותים" המארגנים את הבמות החולפות ברחובות העיר נקראו לנקות את הלכלוך מיד עם חלוף המצעד כדי לצמצם את העומס על השוטרים ועובדי העיר.

"אני חושב שהעיר זקוקה לזה", אמר ג'פרי באריק, חבר בצוות בכחוס, שעסק באיסוף החרוזים שהושלכו מן הבמות במהלך מצעד ביום שישי בערב בקהילת ג'פרסון, בפאתי העיר. לעיריית ניו אורלינס, שפשטה את הרגל בעקבות הוריקן קטרינה, אין מושג כיצד תממן את חגיגות, שצפויות לעלות בסביבות 2.7 מיליון דולר. העיר הצליחה לגייס רק חסות אחת – של יצרנית שקיות האשפה גלאד.

לא כולם מסכימים עם ההחלטה לקיים את הקרנבל. "אני חושב שהם מטורפים", אמר ג'ון גרוס, רתך בן 55, שישן מאז האסון על ספה של חבר. "יש אנשים שאין להם איפה לגור, וכל מה שמעניין את האנשים האלה זה מרדי גרא".

ראש העיר ריי נייגין לא נשמע מוטרד. לדבריו, החגיגות יעזרו לעיר להתנער ממה שכינה "מסיבות הרחמים העצמיים" שלה. "אם נצטרך לבצע שינויים בתקציב העיר העתידי, נעשה את זה, אבל יהיה לנו מרדי גרא".

ועוד בענייני קטרינה: קצבאות הסיוע למאות אלפי המפונים, שאיבדו את בתיהם בסופה, יופסקו בחודש הבא. למותר לציין שבתיהם וחייהם של המפונים טרם שוקמו. גם 700 שוטרים, שמתגוררים מאז האסון על סיפון הספינה "אקסטזי" (כן, זה השם) ייאלצו למצוא מגורים אחרים – בעיר שבה הנדל"ן מועט ומחירו רב – לאחר שתסתיים התקופה עבורה שכר הממשל הפדרלי את הספינה, והיא תעזוב את נמל ניו אורלינס. ולסיום, הארגון לקידום השחורים בארה"ב (NAACP), עתר לבית המשפט העליון בדרישה לדחות את הבחירות המוניציפליות בעיר עד שיאותרו כל מפוני הסופה, ותובטח יכולתם להשתתף בבחירות.

מזג אוויר סוער בצפון-מזרח

גם במקומות אחרים בארה"ב מתמודדים עם נזקי מזג האוויר. 200 אלף בתים ועסקים בצפון-מזרח המדינה נותרו ללא חשמל הבוקר, לאחר סופה שכללה רוחות בעוצמה של הוריקן קטן והורידה את הטמפרטורות בחלקים של מערב מדינת ניו יורק ל-32 מעלות [[צלזיוס]] מתחת לאפס, שעות ספורות בלבד לאחר שנרשמו שם טמפרטורות כמעט אביביות של 15 מעלות.

מספר מדינות פתחו מקלטים עבור אנשים שנותרו ללא חשמל וחום בבתיהם, ונזק רב נגרם מנפילת עצים. אשה אחת נהרגה מנפילת עץ על מכוניתה, ותריסר ילדים ניצלו בנס לאחר שעץ נפל על אוטובוס בית הספר שלהם.

איפה הבושה?

משרד השריף במחוז ספוטסילבניה שבמדינת פנסילבניה הודיע, כי למרבה ההפתעה מעתה ואילך ייאסר על בלשיו לרכוש שירותי מין – אפילו אם זה במסגרת חקירה. ההודעה באה לאחר שתושבי המחוז הזדעקו כשהתברר להם שבלשיהם המסורים רכשו עיסויים ב-1,200 דולר במהלך חקירה של רשת זנות. השריף הגן על הנוהל, ואמר שהוא הכרחי כדי ליצור את האמון הדרוש בין הבלשים לזונות כדי להשיג הרשעות. אבל חברי מועצת המחוז טענו, שהפרשה עלולה להפוך אותם ללעג ולקלס ברחבי ארה"ב, והשריף נאלץ לסגת. השיטה, אגב, הופעלה בהצלחה במחוז מאז 2003, וגם החקירה שהולידה את השערוריה הניבה מספר כתבי אישום, אבל מה זה לעומת הבושה.

ועוד קצת על הלוביסט המושחת

פרשת הלוביסט המושחת ג'ק אברמוף ממשיכה להדהד. שלושה מעמיתיו של אברמוף טוענים כי הוא סיפר להם, שיש לו קשרים מצוינים עם הבית הלבן בזכות היותו מקורב ליועצו הפוליטי של הנשיא בוש, [[קארל רוב]]. הבית הלבן מסר בתגובה, כי רוב הכיר את אברמוף כשהיו שניהם פעילים פוליטיים צעירים, וכי הוא מחשיב את אברמוף "מכר בעלמא". הבית הלבן מסרב בתוקף לשחרר מידע הנוגע לביקוריו של אברמוף בבית הלבן ופגישותיו עם הנשיא ועם עוזריו הבכירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ועל פרשת האזנות הסתר

בניגוד לתאונת הציד של סגן הנשיא צ'ייני, שתמשיך לשמש חומר לבדיחות אבל גוועה בתום שבוע של כשל יחצ"נות חמור, פרשת האזנות הסתר של הנשיא בוש מסרבת למות. בקיעים ממשיכים להסתמן באחדות בין נציגי הרפובליקאים בקונגרס לבין הבית הלבן. הסנאטור המשפיע פאט רוברטס (רפובליקאי מקנזס) דרש בסוף השבוע שתוכנית האזנות הסתר תוכפף לבית משפט מיוחד לענייני מודיעין. הבית הלבן מסרב לכך. אולם הדמוקרטים לא משוכנעים שכוונותיו של רוברטס טהורות, והם מאשימים אותו בשיתוף פעולה עם הבית הלבן כדי למנוע חקירת קונגרס בנושא.

בלאגן בנמלי הים

עוד נושא שגורם לרפובליקאים לכעוס על ממשל בוש הוא עסקה בשווי 6.8 מיליארד דולר, שתעביר את עסקי המשלוח בשישה נמלים חשובים בארצות הברית לידי חברה מנסיכות הנפט [[דובאי]]. הממשל מקווה שבאמצעות עשיית עסקים עם גורמים בעולם הערבי, יוכל להמריץ אותם לתמוך במערב. אולם לא רבים מבינים למה הדיפלומטיה הכלכלית הזו חייבת לבוא על חשבון הבטיחות בנמלים של ארה"ב, שגם כך סובלים מכשלי אבטחה חמורים, שרובם המכריע לא טופל מאז פיגועי ה-11 בספטמבר. חברת ספנות ממיאמי כבר הגישה עתירה נגד העסקה, וחבר בית הנבחרים פרנק לוביונדו (רפובליקאי מניו ג'רזי) הודיע כי יגיש הצעת חוק שתחייב כל אדם, המועסק בתפקידי אבטחה בנמלי ארה"ב, להיות אזרח אמריקאי.

חוג שמחת המזל

ולסיום, מישהו שגר או ביקר במדינת נברסקה זכה בסכום שיא של 365 מיליון דולר בהגרלת ה"פאוורבול" (הגרלה משותפת של הלוטו במספר מדינות). הכרטיס הזוכה נמכר בבירת המדינה לינקולן. אלפי אנשים עמדו בתור במשך שעות בקור מקפיא כדי לרכוש סיכוי לחלום. ממשרדי הלוטו של מערב וירג'יניה נמסר, שאנשים התקשרו למשרדיהם ממדינות סמוכות כדי לבקש הוראות הגעה לנקודת המכירה הסמוכות ביותר, ושהמכירות שם הגיעו בשבת ל-11 אלף דולר לדקה. הזוכה המאושר, שזכייתו שברה שיאים קודמים של 363 מיליון דולר (שחולק בין שני זוכים) ו-340 מיליון דולר (זוכה בודד ממדינת אורגון), טרם הגיע לתבוע את זכייתו, וראשי איגוד הפאוורבול העריכו כי הוא עדיין אינו מודע למזלו הטוב. יש לו או לה, כנהוג בהגרלות מסוג זה, שישה חודשים להתעורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully