וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: ממשלת אולמרט עולה על עץ גבוה ומסוכן

19.2.2006 / 17:10

יו"ר מרצ: החלטת הממשלה פוגעת בסיכוי להפריד בין הקיצוניים לפרגמטיים במחנה הפלסטיני. הליכוד: מוטב שאולמרט יפסיק לגמגם

יו"ר מרצ, יוסי ביילין, אמר כי החלטת הממשלה להפסיק את העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא "פגיעה ישירה בסיכוי לגבש קואליציה בינלאומית שתלחץ על החמאס וכן בסיכוי להפריד בין הקיצוניים לפרגמטיים במחנה הפלסטיני".

לדברי ביילין, מדובר ב"החלטה בלתי שקולה שריח בחירות חריף עולה ממנה. במקום להשפיע על אופיה של הממשלה הפלסטינית החדשה באמצעות איום בסנקציות בינלאומיות וכלכליות, ובמקום להיענות לקריאת אבו מאזן להידבר עם אש"ף כנשיא, עולה ממשלת אולמרט על עץ גבוה, מיותר ומסוכן בלי שהכינה סולם לרדת ממנו".

בליכוד תקפו היום את ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ואמרו כי במקום לשגר מסרים של נסיגות חינם נוספות, מוטב שאולמרט יפסיק להסס ולגמגם מול חמאס ויביא לערעור שלטונו.

ח"כ עזמי בשארה (בל"ד), מתח ביקורת חריפה עוד יותר על החלטת הממשלה, והזהיר כי היא מובילה לעבר עימות עם הפלסטינים. "ממשלת ישראל טועה כאשר היא מנהלת מדיניות שעיקרה התכחשות לתוצאות דמוקרטיות של בחירות, שבעייתן היחידה היא שהתנהלו בצלו של הכיבוש הישראלי. ישראל מצהירה בכך בריש גלי שהיא מתנגדת לרפורמה דמוקרטית בחברה הערבית", אמר. יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, תיאר את החלטת הממשלה "כעוד פשעים נגד האנושות שישראל מבצעת בשטחים הכבושים". לדבריו, "מדיניות ההרעבה והענישה הקולקטיבית היא הטרור. ממשלת אולמרט מתעלמת ביודעין מנאומו של נשיא מדינת פלסטין, אבו מאזן, שהדגיש את מחויבות ההנהגה הפלסטינית לתהליך המדיני".

השר מאיר שטרית (קדימה) אמר כי "כוונת הממשלה היא למנוע מעבר של כספים לארגוני הטרור ולא להרעיב את האוכלוסיה הפלסטינית". בראיון לגלי צה"ל הבוקר, אמר שטרית כי "לחמאס יש שתי ברירות: או לקבל את העקרונות ולהתנהל כממשלה אחראית וכך אין לנו בעיה איתם, נוכל לדבר איתם להתקדם איתם למשא ומתן לשלום. האפשרות השנייה היא לפנות למסלול האיראני, שמממנת אותם, ואז הם ימצאו את עצמם בצרות צרורות מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully