וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים בניגריה תקפו מתקן נפט וחטפו 9 עובדים

19.2.2006 / 11:03

המורדים, הדורשים שיפור ביחס לתושבי האזור העשיר בנפט במדינה, הבעירו מסוף ושיתקו את פעילותו בתגובה להתקפת צבא עליהם

לוחמי גרילה ביצעו מספר התקפות מקבילות על מתקני נפט בדלתא של נהר הניג'ר, חטפו תשעה עובדים זרים וכפו על ענקית הנפט של להשעות את יצוא הנפט ממסוף מרכזי.

בסוכנות הידיעות AFP דווח, כי מורדים חמושים היטב הסתערו על אסדה שמפעיליה עסקו בהנחת צינור נפט ממסוף פורקאדוס, בו עוברים 380 אלף חביות נפט ביום. הם חטפו את אנשי הצוות הזרים והבעירו אסדה אחרת, המשמשת להעמסת נפט כולמי למכליות.

החברה הודיעה, כאמור, כי היא נאלצת להשעות את היצוא מפורקאדוס, דבר שעלול לצמצם את יצוא הנפט של [[ניגריה]] לעולם ביותר מ-15%. החברה אישרה גם שאחד מצינורותיה הועלה באש. דובר הצי הניגרי מסר, כי היו חילופי אש בין כוחות הביטחון של המדינה לבין המורדים.

חברת "של" אישרה כי תשעה עובדים נחטפו, אולם סירבה להוסיף פרטים. חברת ווילברוס גרופ האמריקאית, שהפעילה את האסדה עבור של, מסרה כי בין החטופים ישנם שלושה אמריקאים, שני מצרים, שני תאילנדים ופיליפיני אחד. חברת ווילברוס מסרה כי איש טרם יצר עמה קשר בנוגע לחטופים. היא מסרה עוד, כי קבוצת ניהול משברים "עובדת עם הגורמים המתאימים בניסיון להשיג פצרון מהיר ובטוח למצב".

המורדים בניגריה דורשים שיותר מרווחי הנפט יושקעו ברווחת התושבים בני שבט האיג'או החיים באזור הדלתא, וכי יוענקו להם פיצויים על הנזקים הסביבתיים שגרמה להם תעשיית הנפט. המתקפה היום באה בעקבות מתקפת מסוקים של צבא ניגריה על מעוזי המורדים. מאבקם של המורדים מחבל בתעשיית הנפט במדינה, החיונית לכלכלת המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully