וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש נפגש עם מכחיש התחממות גלובאלית והרגיז הירוקים

19.2.2006 / 9:47

עיתונאי שמרן מספר כי אשתקד נפגש נשיא ארה"ב עם הסופר המצליח מייקל קרייטון, שטוען כי התחממות גלובאלית היא עניין לא מוכח

ביקור של סופר מצליח אצל נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], שנחשף רק כעת, מסעיר את פעילי איכות הסביבה בארה"ב. בעיתון "ניו יורק טיימס" דווח, כי בספרו החדש על נשיאותו של בוש, "המורד הראשי: בתוך נשיאותו הנועזת והשנויה במחלוקת של ג'ורג' וו. בוש", חושף העיתונאי השמרן פרד בארנס כי אשתקד ביקר אצל בוש הסופר והתסריטאי המצליח [[מייקל קרייטון]] ("פארק היורה", "זרע אנדרומדה", "חשיפה"). קרייטון טען בספרו רב המכר "מצב של אימה", כי [[התחממות גלובאלית]] היא תיאוריה לא מוכחת ואיום שמגזימים בחומרתו.

בארנס, עורך כתב העת הניאו-שמרני "וויקלי סטנדרד", מתאר את בוש כמי שחולק על התיאוריה של התחממות גלובאלית וכותב כי הנשיא "קרא בלהיטות" את ספרו של קרייטון ונפגש עם המחבר לאחר שיועצו הפוליטי הראשי, קארל רוב, ארגן את הפגישה. לדברי בארנס, בוש ואורחו שוחחו במשך קרוב לשעה "ומצאו את עצמם בהסכמה כמעט מלאה".

בארנס מוסיף, כי "הפגישה לא נחשפה מחשש שהירוקים יזעמו עוד יותר". ואכן כך קורה כעת. חשיפת הפגישה מעצימה את התפישה כי זלזולו של קרייטון בהתחממות הגלובאלית, בצירוף הפופולריות שלו כסופר ותסריטאי, מחבלת במאמצים להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני, שלדברי מדענים מהווה את הגורם העיקרי לשינויי האקלים.

קרייטון, שדעותיו הקנו לו "פרס עיתונות" מטעם איגוד הגיאולוגיה של הנפט, גם הופיע בפני הסנאט האמריקאי וטען שם כי המדע מאחורי הטענות על התחממות גלובאלית אינן מוצקות דיין.

"זה מוכיח שהנשיא מתעניין יותר במדע בדיוני מאשר במדע", אמר פרנק או'דונל, נשיא הארגון "קלין אייר ווטש" (מעקב אוויר נקי). "הממשל הזה אינו מגביל את הזיהום הגורם להתחממות גלובאלית, והוא הודף בעקביות כל ניסיון לעשות זאת".

הבית הלבן דוחה טענה זו, ואומר כי התיאור בספרו של פרד בארנס מותיר רושם שגוי על דעותיו של הנשיא בנוגע להתחממות גלובאלית. מישל סט. מרטין, דוברת "המועצת לאיכות הסביבה", שהיא גוף המייעץ לבית הלבן, הצביעה על מספר נאומים של בוש, בהם הכיר בהשפעת ההתחממות הגלובאלית ובצורך להתמודד עמה, גם אם הוא מטיל ספק במידה שבה תורמת לתופעה פעילות אנושית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully