וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דחה הקריאה לחידוש המו"מ

18.2.2006 / 18:41

חבר הפרלמנט הפלסטיני החדש, מושיר מסרי, דחה את קריאתו של היו"ר, אבו מאזן, ואמר כי מו"מ עם ישראל אינו על סדר היום. רה"מ הפלסטיני המיועד, הניה, אמר כי מדובר ב"נקודת מחלוקת"

חמאס דוחה את קריאתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, למו"מ עם ישראל, ואומר כי מו"מ כזה אינו על סדר היום של הארגון. אחד מבכירי הארגון וחבר הפרלמנט החדש, מושיר אל מסרי, אמר את הדברים בתגובה לנאומו של אבו מאזן, לאחר השבעת הפרלמנט החדש.

ראש הממשלה הפלסטיני המיועד, איסמאעיל הניה, השמיע עמדה מתונה יותר, וציין כי המו"מ עם ישראל הוא "נקודת מחלוקת" בין חמאס ובין יו"ר הרשות. לדבריו, "הנשיא נבחר על סמך המצע, וחמאס נבחר על סמך המצע...נתמודד עם ההבדלים באמצעות דיאלוג, בפגישות ישירות, במטרה לשמור על אחדות העם הפלסטיני".

אבו מאזן הצהיר בנאומו, כי יש חובה לכבד את כל ההסכמים שנחתמו עם ישראל, בהם הסכמי אוסלו. "לא נאפשר לערער על הלגיטימיות של ההסכמים האלה, משום שהם הפכו לחלק מהמציאות הפוליטית שאנו מכבדים ונמשיך לכבד", אמר היו"ר. הוא קרא לישראל לחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים על פי מפת הדרכים, והדגיש, כי כדי להשיג ביטחון, צריך להשיג שלום. אבו מאזן אמר כי ישתף פעולה עם הממשלה החדשה בראשות חמאס, וקרא לקוורטט ולממשלת ארה"ב לא להעניש את הפלסטינים בשל בחירתם בחמאס.

בתום הטקס אבו מאזן הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חמאס, שיציב את איסמעיל הניה בתפקיד ראש הממשלה החדש. הניה הודיע, שבימים הקרובים יחל צוות מיוחד של חמאס לשאת ולתת עם שאר הפלגים הפלסטיניים על הקמת הממשלה החדשה. בישיבתם הראשונה, לאחר נאומו ההשבעה של אבו מאזן, בחרו מועמדי ארגון החמאס לתפקידי יושב ראש הפרלמנט את עבדל-עזיז א-דוויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully