וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת העופות מתפשטת באירופה

18.2.2006 / 15:16

הדאגה העולמית מהתפשטות המגיפה מחריפה, משבאירופה יותר ויותר מדינות מגלות פגרי עופות נגועים ובאסיה עולה קצב ההדבקה בבני אדם

גבר בן 23 מת היום ב[[אינדונזיה]], לאחר שחלה בזן הקלטני של [[שפעת העופות]]. בקול ישראל דווח כי בכך עלה מניין ההרוגים מהמחלה באינדונזיה ל-19. בסוכנות הידיעות AFP דווח כי במדינה, הרביעית המאוכלסת ביותר בעולם, מתו שמונה אנשים מתחילת השנה. גם ב[[הונג קונג]] התגלה פגר של עוף, ובבדיקת מעבדה התגלה כי הוא נגוע בשפעת העופות.

במערב הודו מתו כ-50,000 עופות בימים האחרונים. היום, לאחר שהתגלה כי העופות היו נגועים בזן הקטלני של שפעת העופות, הודיע הודו כי גם 8 בני אדם נבדקים מחשש כי נדבקו מעופות באותו האיזור במחלה.

בכך מחריפה הדאגה העולמית מהתפשטות המגיפה - באסיה, בה עולה קצב ההדבקה בבני אדם, ובאירופה, בה הוגבר קצב התפשטות המגיפה בשבוע האחרון. "מצאנו את הנגיף רק בעופות נודדים עד כה. היא לא הגיעה ללולים באף מדינה אירופאית", אמר שר הבריאות הבריטי, בן ברדשאו. "אבל ללא ספק, המגיפה מתקרבת אלינו והסיכון גדל. הוא עדיין נמוך, לדברי הוטרינרים, אבל הוא מתקרב".

ברדשאו אמר את הדברים לאחר שהאיחוד האירופי הוסיף את צרפת לרשימת המדינות בהן התגלתה המחלה. זאת לאחר שברווז שנמצא מת במזרח צרפת התגלה כנשא הנגיף הקטלני של שפעת העופות - המקרה הראשון של המחלה בצרפת.

עופות נגועים בשפעת העופות התגלו אתמול לראשונה ב[[סלובניה]], ומומחים אומרים שההתפשטות של הנגיף באירופה תמשיך, ככל הנראה, גם למדינות אחרות. לפני שבוע הודיעו יוון ואיטליה כי גילו את הנגיף בעופות נודדים שמתו בשטחי המדינות, ואוסטריה וגרמניה דיווח על מקרים של המחלה ביום שלישי.

המגיפה מתקרבת גם לישראל: בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר אתמול כי בשלושה אזורים שונים ב[[מצרים]] התגלו מקרים בהם מתו עופות מהנגיף הקטלני של הווירוס H5N1. אלו המקרים הקרובים ביותר לישראל של איתור הנגיף, שגרם למותם של כמה עשרות בני אדם בחודשים האחרונים, בעיקר במזרח אסיה. עד כה התגלו מקרים של המחלה בעופות גם בקפריסין ובטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully