וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק השלים עלייה שבועית של כ-1%

18.2.2006 / 1:28

מחזורי המסחר באורמת היום היו גבוהים פי 16 מהרגיל; אנסרס קורפוריישן, לשעבר גורונט, נפלה 9%; טבע הוסיפה עוד 0.5%; ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הנשיא

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות, לראשונה זה ארבעה ימים, לקראת סוף השבוע הארוך של יום הנשיא. הירידות היום נרשמו בעקבות עליית מחיר הנפט ותחזית מאכזבת של ענקית המחשבים האישיים דל (סימול DELL). עלייה חדה מהצפוי של מדד המחירים ליצרן בארה"ב הכבידה אף היא על המדדים, לנוכח חששות כי הבנק הפדרלי ימשיך בהעלאת הריבית בניסיון לבלום את האינפלציה.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.5% לרמה של 2,282 נקודות, אך השלים עלייה שבועית של 0.9%; מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1% לרמה של 11,114 נקודות, ובסיכום שבועי עלה ב-1.8%. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הנשיא (Presidents Day).

מדד המחירים ליצרן בארה"ב רשם עלייה חדה מהצפוי בינואר. מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.3% בינואר, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.4% בחודש שעבר, העלייה החדה ביותר מזה שנה. תחזית הכלכלנים היתה כי מדד המחירים ליצרן ומדד הליבה יעלו ב-0.2% בינואר.

מחיר הנפט עלה זה היום השני ברציפות והחוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 59.88 דולר לחבית, עלייה של 1.42 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-3.2%.

טבע (סימול TEVA) עלתה ב-0.5% למחיר של 41.5 דולר, בהמשך לעלייה של 1.3% ביומיים הקודמים. ענקית התרופות הגנריות מסרה אתמול כי קיבלה אישור מותנה לתרופת ה-Rabeprazole - גירסתה הגנרית ל-Aciphex של Eisai היפאנית, אשר מיועדת לסתירת חומציות הקיבה. אישור סופי יתקבל עם סיום ההתדיינות המשפטית לגבי הפטנט על המוצר או זמן פקיעת הפטנט, בפברואר 2007. מכירות התרופה המקורית מסתכמות ב-1.2 מיליארד דולר בשנה. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שב ואישר אתמול המלצת "תשואת יתר" למניית טבע עם מחיר יעד של 48 דולר.

צ'ק פוינט (סימול CHKP) איבדה 0.4% למחיר של 20.9 דולר; קומברס (סימול CMVT) עלתה ב-0.4% ל-28.8 דולר.

חברת אנסרס קורפוריישן (סימול ANSW), לשעבר גורונט, נפלה ב-8.6% למחיר של 12.5 דולר במחזור כפול מהרגיל, לאחר שדיווחה אמש על התרחבות ההפסד הנקי ברבעון הרביעי ב-67% לעומת הרבעון השלישי של השנה, ל-1.82 מיליון דולר, או 25 סנט למניה. ההפסד הנקי ברבעון, שאינו על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), כלומר בנטרול הוצאות חד פעמיות מסוימות, הסתכם ב-912 אלף דולר, או 13 סנט למניה, ירידה של 7% לעומת הרבעון הקודם. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי התרחב ב-61% לעומת הרבעון השלישי של השנה, ל-1.98 מיליון דולר. הפסד תפעולי שאינו על בסיס כללי החשבונאות המקובלים הסתכם ב-1.07 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הרבעון השלישי של השנה.

אנסרס, אשר השיקה בינואר 2005 את אתר האינטרנט שלה Answers.com, דיווחה כי הכנסותיה בתקופה המדווחת גדלו ב-58% לעומת הרבעון השלישי, ל-889 אלף דולר. הכנסות החברה מפרסום ברבעון הסתכמו ב-807 אלף דולר, גידול של 61% לעומת הרבעון הקודם.

אורמת טכנולוגיות (סימול ORA) המשיכה לצנוח גם היום. מניית החברה איבדה 6% למחיר של 35.7 דולר במחזור גדול פי 16 מהרגיל, והשלימה בכך ירידה של 18% בתוך שלושה ימים. זאת, אחרי זינוק של 115% מתחילת נובמבר. בליהמן ברדרס חתכו שלשום את תחזיותיהם לרווחי אורמת בשנתיים הקרובות וחזרו על המלצת "תשואת מגזר" למניה, עם מחיר יעד של 29 דולר.

עוד בלטה מניית ארוטק (סימול ARTX) אשר איבדה 7.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully