וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': למפלגת העבודה אין קמפיינים מיותרים

17.2.2006 / 21:13

יחימוביץ', שעומדת בראש קמפיין השחיתות של מפלגת העבודה, התייצבה השבוע גם בראש קמפיין הנשים: "מדובר באחת האוכלוסיות היותר מוזנחות"

על פי אתר מפלגת העבודה, לא פחות מ-13 אלף אנשים – רובם נשים, סביר להניח – חתמו על אמנת הנשים של שלי יחימוביץ'. עם סקרים לא מחמיאים, שמצביעים על 17-21 מנדטים למפלגת העבודה, נכון לסוף השבוע, במפלגת העבודה מסמנים קהל-מטרה חדש: אוכלוסיית הנשים.

"נשים הן יותר מחצי מהמצביעים, ולמרות זאת הן אחת הקבוצות היותר מוזנחות", אומרת שלי יחימוביץ' בראיון לוואלה! בחירות. "יש פניות להרבה מגזרים וקבוצות, אבל אף אחד לא מכוון אל הסקטור הזה".

קמפיינים רבים מכוונים לכלל האוכלוסייה: קמפיין כלכלי, קמפיין מדיני. גם לגברים לא מכוונים קמפיינים ייחודיים.
אתה אומר את הדברים האלה כי אתה גבר צעיר בלי ילדים. אף אחד לא מבין את מצוקות הנשים, חוץ מנשים עצמן. מפלגת העבודה מכוונת ישירות אליהן, כי יש להן צרכים, חוויות ותסכולים, שאף מפלגה לא מנסה לענות עליהם.

על אילו צרכים את מדברת?
נשים עסוקות בג'אגלינג קבוע בין העבודה למשפחה, ונקרעות ברמות בלתי אפשריות. עולם העבודה הוא מאד תובעני, וישיבה בשמונה בערב או באחת-עשרה בלילה הפכה דבר שכיח. ניהול שתי המערכות האלה, העבודה והמשפחה, הוא קורע. המהפכה הפמיניסטית לא שחררה נשים, אלא יצרה להן כפל תפקידים, שהוא ממש לא אנושי.

מפלגת העבודה היא שתתן מענה למצב הזה?
אני לא מנופפת בסיסמאות. עשינו עבודת מחקר רצינית בנושא, ויש לנו התחייבויות מוגדרות, שמובאות בפירוט באמנה שפרסמנו. בין היתר מפלגת העבודה תקדם השתתפות בהוצאות על פעוטונים וגני ילדים לילדים בגילאי חצי-שנה עד שלוש; סיוע של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה; הכרה בשעות עבודה בבית כשעות נוספות; מתן תמריצים למעסיקים, כך שיווצר אקלים נוח יותר לעבודת נשים, וזהו כמובן רק חלק מההתחייבויות שלנו לנשים.

גם נתניהו והליכוד מציעים שורת הטבות לנשים.
אני חושבת שכל התייחסות לתכנית כלכלית של ביבי היא מופרכת. נתניהו היה שר אוצר הרבה מאד שנים, וכמו שראינו בשנים האחרונות, כל התחייבות שלו היא פיקטיבית. אצלנו זה חלק מהמשנה הסדורה.

על פניו, נראה שזה קמפיין אישי שלך, ופחות של המפלגה.
אני מייצגת את מפלגת העבודה. עם זאת, ברור שאני מזוהה עם התחום, ולכן, ביקשתי להוביל את קמפיין הנשים נוסף על קמפיין המלחמה בשחיתות.

את מובילה את קמפיין השחיתות ואת קמפיין הנשים, אבישי ברוורמן הוצב בקידמת הקמפיין הכלכלי, ואת האחרים פחות שומעים. יכול להיות שהגווארדיה הוותיקה של מפלגת העבודה הושארה מאחור?
ממש לא. לכל אחד במפלגה יש את התפקיד שלו. צריך גם לזכור שלתקשורת יש את האג'נדה שלה בעניין מרואיינים.

את לא חושבת שאפשר ללכת לאיבוד בין כל הקמפיינים של העבודה: השחיתות, הנשים, הנכים, המלחמה בטרור, וכמובן הקמפיין הכלכלי?
יש למפלגת העבודה מסר, והוא מאד קונסיסטנטי. המצע החברתי שלנו ברור, המצע המדיני-ביטחוני שלנו ברור, וחלק מתפיסת העולם שלנו זה היא לא להזניח קבוצות שונות. זהו הקיום האידיאולוגי שלנו, להיות אחראים לאוכלוסיות חלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully