וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי חמאס לא יורשו לעבור מעזה לרמאללה

רויטרס

17.2.2006 / 15:34

כך הוחלט בדיון שקיים מ"מ ראש הממשלה לקראת הישיבה הראשונה של הפרלמנט הפלסטיני החדש, שתתקיים מחר

ישראל לא תאפשר את מעברם של חברי הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס מעזה לרמאללה לצורך השתתפות בטקס ההשבעה מחר בפרלמנט - כך הוחלט בדיון שקיים ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

בדיון הושמעו המלצות ותחזיות באשר לתחרישים אפשריים בעקבות השבעת חמאס לפרלמנט הפלסטיני. אולמרט קבע כי ההמלצות הביטחוניות והמדיניות שהוצגו בפניו יובאו ביום ראשון להחלטת הממשלה. בקול ישראל דווח, כי בדיון הושמעו הערכות, לפיהן התנהלות הפלסטינים נגזרת מהתנהלות ישראל ולכן מומלץ לחכות עד לאחר טקס ההשבעה מחר ברמאללה.

ביום ראשון ידונו שרי הממשלה בהצעת מערכת הביטחון להקפאת העברת כספי המסים שהיא גובה בשביל הפלסטינים, במניעת כניסתם של עובדים פלסטינים מעזה ומעבר פלסטינים מעזה לגדה המערבית, בהקפאת התוכניות לשדרוג המעברים מהשטחים לישראל, בבניית נמל ימי ונמל תעופה בעזה וכן בעצירת סיוע ביטחוני ממדינות זרות לרשות, כמו העברת שיריוניות, ג'יפים ומכשירי קשר.

עוד דווח כי שר הביטחון, שאול מופז, הנחה שלא לפגוע באפיקים הומניטריים, ולא להגביל את אספקת החשמל, המים והציוד הרפואי. בתוך כך, תמשיך ישראל בשיתוף הפעולה עם הארגונים הבינלאומיים בשטחים, ומופז ייפגש בקרוב עם ראשיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully