וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרפדות הרעילות מאיימות על אוסטרליה

רויטרס

17.2.2006 / 10:08

קרפדות קנה הסוכר, שהובאו לאי כדי להילחם בטפילים, פיתחו רגליים ארוכות יותר והן מתפשטות לאיזורים נרחבים ברחבי המדינה

קרפדות קנה הסוכר, הגדלות באוסטרליה, פיתחו רגליים ארוכות המאפשרות להן לספח לעצמן טריטוריה גדולה יותר. מדובר בקרפדות רעילות, אשר מהוות סיכון לתושבי האי.

הקרפדות הובאו לאוסטרליה לפני 70 שנה על מנת להילחם בטפילים בשדות קנה סוכר. ומאז הן התפשטו אל שטח של מיליון קמ"ר בצפון ומזרח אוסטרליה, והפכו לאסון הסביבתי הגדול ביותר באוסטרליה.

אך הקרפדות אינן מסתפקות במיליון קמ"ר. בשנים האחרונות, הטריטוריה שלהן מתחילה להתרחב, משום שרגליהן הארוכות יותר הופכות אותן למהירות יותר. כך עולה ממחקרם של ריצ'רד שיין ועמיתיו באוניברסיטת סידני.

"מצאנו שקרפדות עם רגליים ארוכות יותר יכולות לנוע מהר יותר, והן צפויות להגיע גם לאיזורים חדשים. כמו כן מצאנו, כי אלו שנמצאות בשטחים החדשים הן בעלות רגליים ארוכות יותר מאשר אלו שנמצאו באיזורים המסורתיים", הסביר שיין בדיווח על המחקר במגזין, "Nature".

המחקר מצא, כי הקרפדות פלשו כ-60 ק"מ מזרחית לעיר הצפונית דרווין. עוד גילו החוקרים, כי הקרפדות הראשונות שהגיעו לאיזורים החדשים הן בעלות רגליים אחוריות ארוכות יותר מאשר אלו שהגיעו לשטח החדש מאוחר יותר.

החוקרים מאמינים, כי הקרפדות פיתחו רגליים ארוכות יותר כדי לכבוש טריטוריה חדשה על מנת למצוא מקורות מזון טובים יותר. הם הזהירו כי יש לפעול במהרה נגד התפשטות הקרפדות, לפני שהן יהפכו לאוייב גדול יותר למין האנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully