וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 52% ברווח הרבעוני של דל

16.2.2006 / 23:36

רשמה רווח של 1.01 מיליארד דולר ומכירות שיא של 15.2 מיליארד דולר - מעל לתחזיות. סיפקה תחזיות מאכזבות לרבעון הנוכחי

דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, דיווחה היום על זינוק של 52% ברווחיה ברבעון החולף ועל הכנסות שיא, הודות לצמיחה במכירותיה מחוץ לארה"ב ומכירות ערות בעונת החגים.

ענקית המחשבים, אשר התקשתה בשנה החולפת לעמוד בתחזיות האנליסטים או לעקוף אותן על רקע תחרות מוגברת מצד היולט פקארד (סימול HPQ) ואיי.בי.אם (סימול IBM), רשמה רווח נקי של 1.01 מיליארד דולר, או 43 סנט למניה, ברבעון הכספים הרביעי שלה שהסתיים ב-3 בפברואר, לעומת רווח של 667 מיליון דולר, או 26 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. גם בניכוי סעיפים חד פעמיים היו רווחי החברה ברבעון 43 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 41 סנט למניה.

הכנסות דל, הידועה בזכות מודל המכירות הישירות שלה שאותו פיתח מייסדה מייקל דל, הסתכמו בתקופה המדווחת בשיא של 15.2 מיליארד דולר, גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 14.8 מיליארד דולר.

מכירות החברה מחוץ לארה"ב הגיעו ברבעון ל-43% מכלל מכירותיה - שיא של כל הזמנים - לעומת 40% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות דל באסיה ויפאן גדלו ב-21% לעומת הרבעון המקביל, בעוד שהכנסותיה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה גדלו ב-18%. מכירות החברה ביבשות אמריקה גדלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

"הצלחותנו במדינות דוגמת סין וגרמניה הראתה כי מודל העסקים הישיר של דל מועדף על לקוחות בכל אזורי העולם, ומעניק לנו יתרון ייחודי והזדמנות להמשך הצמיחה", אמר מנכ"ל דל, קווין רולינס.

תחזיות החברה לרבעון הכספים הנוכחי היו, עם זאת, נמוכות מתחזיות האנליסטים. דל צופה רווח לפני פריטים חד פעמיים של 39-41 סנט למניה על מכירות של 14.2-14.6 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום ברבעון רווח של 42 סנט למניה על מכירות של 14.7 מיליארד דולר.

מניית דל, אשר נפלה ב-29% בשנת 2005, עולה ב-2% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שרשמה עלייה של 0.6% בשעות המסחר הרגילות בוול סטריט.

דל אישרה בשבוע שעבר דיווחים כי החברה בוחנת אפשרות להתקין במחשביה חבילת תוכנות של ענקית האינטרנט גוגל - אשר יסייעו למשתמשים לבצע חיפושים מגוונים הן ברשת והן במחשב האישי.

בחודשים האחרונים גברו ההערכות כי דל, אשר במחשביה מותקנים אך ורק שבבים של חברת אינטל (סימול INTC), עשויה להתחיל להשתמש גם בשבבים של חברת איי.אם.די (סימול AMD).

דל הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לגייס 5,000 עובדים חדשים בהודו בשנתיים הקרובות, מהלך שיגדיל את כוח העבודה של החברה במדינה ל-15 אלף.

היולט פקארד, יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אתמול על זינוק של 30% ברווחיה הרבעוניים - מעל לתחזיות האנליסטים - הודות לגידול במכירות המחשבים האישיים, השרתים והמדפסות. HP, שהיא גם יצרנית המדפסות הגדולה בעולם, רשמה רווח נקי של 1.2 מיליארד דולר, או 42 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בסוף ינואר. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 1.39 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל, ל-22.7 מיליארד דולר - מעל לתחזיות להכנסות של 22.55 מיליארד דולר.

IBM דיווחה בחודש שעבר על רווחים ברבעון הרביעי שהיו גבוהים מתחזיות האנליסטים, אולם תוצאותיה הכספיות גם הצביעו על חולשה בתחום שירותי המחשוב - עסקי הליבה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully