וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות החלה להזרים מים למאגרי רמת הגולן

16.2.2006 / 17:51

נציב המים הורה למקורות להזרים מים למאגרי ברמת הגולן, אלא שהיא סרבה לעשות זאת עד כה בגלל סכסוך עם חברת מי גולן

חברת מקורות החלה אתמול למלא את מאגרי המים בגולן לאחר שהושגה הסכמה בנושא עם אגודת המים "מי גולן". על פי ההסכמה אמורים להיפתר חילוקי הדעות הכספיים בין מקורות למי גולן ביחס לגובה החוב של מי גולן, בתוך שבועיים.

במקורות מעריכים, כי יצליחו למלא עד סוף החורף כשישה מיליון קוב בלבד מתוך עשרים מיליון קוב שחסרים במאגרים.

בנחלי הגולן לא הייתה השנה זרימה טבעית מספקת. בשנים גשומות מתמלאים מאגרי המים ממי שטפונות, אולם בשנים בהן כמות המשקעים ממוצעת או מתחת לכך מועברים למאגרים מים על ידי חברת מקורות. בעקבות כמות הגשמים הנמוכה יחסית שירדה בגולן, התמלא עד כה רק שליש מנפח המאגרים. נציב המים, שמעון טל, הנחה את חברת מקורות למלא את המאגרים כבר בחודש ינואר, אך היא סירבה לעשות זאת בגלל חוב של מי גולן.

רכז המים בהתאחדות חקלאי ישראל, יורם תמרי, אמר שאם יחסרו מים במאגרי הגולן לא יהיה מנוס משאיבת מים מהכנרת לגולן בקיץ "תוך בזבוז משווע של אנרגיה ופגיעה במשק המים הלאומי. הפסדנו חודש יקר בשל מאבקי הכוח של מקורות".

בני ערובה בידי חברת מקורות

יו"ר אגף המשק בהתאחדות חקלאי ישראל, ראובן טנא, אמר ש"טוב שחברת מקורות החליטה להתחיל במילוי המאגרים, אך יתכן שההחלטה התקבלה מאוחר מדי, ויגרם נזק למשק המים של הגולן. כחברה מונופוליסטית מקורות חצתה קו שאסור היה לחצותו בשום מחלוקת עם חקלאים".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר ש"אסור שהחקלאים או משק המים הלאומי יהיו בני ערובה בידי חברת מקורות לפתרון מחלוקות כספיות. במדינת ישראל יש מערכת משפט מסודרת שבה ניתן להסדיר חילוקי דעות. העיכוב במילוי המאגרים היה שימוש לא מושכל בכוחה של חברת מקורות כמי שידה נמצאת על השיבר".

תגובת מקורות: "מקורות מברכת על ההסכמים שהושגו בעניין השאיבה למאגרי רמת הגולן. ההסכמה שהושגה אתמול בין מי גולן למקורות התבססה על הצעת מקורות שהוצעה לפני כחודש. אילו הסכימה האגודה לפני כחודש למצוא דרך לפתרון חוב העבר ולקבוע כללים להתחשבנות בגין שאיבת המים, ניתן היה לבצע את השאיבה כבר אז.

"מקורות פועלת בהתאם להוראת החוק, ובקשת אגודת המים הייתה למלא את מאגריה במים באיכות מי שתיה במחיר הנמוך מהמחיר המסופק על ידי מקורות לצרכנייה בכל הארץ. על כן אין במועד תחילת השאיבה ומילוי המאגרים כדי לגרוע מכמות המקסימלית שמקורות יכולה למלא באמצעי זה כפי שהציעה מקורות לאגודה לפני חודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully