וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה אמריקאית: להפוך מכירת איברים לחוקית

16.2.2006 / 17:15

2 רופאים אמריקאים הציעו להקים סוכנות שתטפל בסחר באברים כדי להתמודד עם הביקוש. המתנגדים חוששים מניצול של החלשים

שני רופאים אמריקאים הציעו להפוך מכירת אברים לחוקית כדי להתמודד עם הביקוש הגובר להשתלות איברים. הם אמרו כי הניסיונות להגדיל את מאגר האיברים להשתלה נכשלו, ואילו השוק השחור של סחר האיברים הולך וגדל.

ב-BBC דווח, כי שני הרופאים אמרו שלמרות שעדיין מדובר בטאבו, יש לשקול חקיקה בעניין. הם הציעו לתמחר כליה ב-23 אלף לירות סטרלינג ולהקים סוכנות שתפקח על השוק.

מומחים בבריטניה - שם מכירת האברים אינה חוקית - אמרו שצעד כזה אינו נחוץ ויביא לניצול של השכבות העניות באוכלוסיה. מדי שנה מתים בבריטניה כ-400 איש הזקוקים להשתלה, למרות שבמאגר התורמים רשומים 13 מיליון איש.

דובר הגוף האחראי בבריטניה לתרומות איברים אמר, כי נעשו מאמצים לעודד אנשים להצטרף למאגר ולדבר על כך עם בני משפחותיהם. למרות שהוא סרב לנקוט עמדה לגבי סחר באברים, הוא אמר כי "זו טרגדיה שהמחסור הקריטי באברים להשתלה גורם לכך שהשאלה עולה בכלל".

אלי פרידמן, מומחה כליות מאוניברסיטת ניו יורק, ועמי פרידמן, מומחה השתלות מאוניברסיטת ייל, אמרו כי הרעיון לאפשר מכירת אברים נעוץ בכך שלכל אדם יש זכות לשלוט בגופו. הם אמרו, כי ניסיונות להרחיב את מאגר התורמים בעזרת קמפיינים פרסומיים לא הצליחו בדרך כלל. "למרות שזה לא חוקי ברוב המדינות, ונתפס כלא אתי על ידי ארגונים רפואיים מקצועיים, יש כיום אלפי מקרים של כליות שמושתלות למרות שהגיעו מהשוק השחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully