וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור חמור במים בסומליה

16.2.2006 / 14:39

הבצורת הקשה ששוררת בחלקים של המדינה מביאה לכך שהאזרחים מתים בצמא. ארגוני סיוע מתקשים לעזור בגלל מצב הדרכים והיעדר ממשלה מרכזית

תושבים בדרום [[סומליה]] מתים מצמא ב[[בצורת]] הקשה ביותר ששוררת במדינה מזה ארבעים שנה. צוותי הערכה של הארגון "אוקספם" מצאו שבעה אנשים שמתו מהתייבשות, ונראה שאלפים נמצאים בסכנת חיים. ב-BBC דווח, כי אנשים בסומליה מתקיימים מ-3 כוסות מים ביום, בטמפרטורה של 40 מעלות, שמשמשים אותם לשתייה, בישול, וכביסה.

בארגון הבינלאומי "אוקספם" מדווחים, כי מדובר במצב חסר תקדים, כשאנשים מתחננים למים בצדי הדרכים. כל המים הזמינים על פני הקרקע נגמרו, בורות המים מתייבשים, ואנשים צועדים מרחקים גדולים בחיפוש אחר מים. "המצב הוא הגרוע ביותר שאני זוכר. אנשים רבים מתים וילדים שותים את השתן של עצמם כי פשוט אין מים", אמר מנהיג כפר מקומי.

בתי ספר וקבוצות מקומיות אספו 100,000 דולר – סכום גדול במדינה הענייה - כדי לשלם על מאמצי סיוע. אתמול יצאו מהבירה, מוגדישו, 10 מיכליות מים לאזורים בדרום שבהם המצב קשה ביותר. באוקפסם הודיעו, כי הם ייצאו במבצע דומה בשבוע הבא, אבל צופים כי ללא אספקת מים, ילדים נוספים ימותו. "המצב יחמיר ללא פעולה מהירה", אמר נציג של הארגון בסומליה. "אנשים לא יכולים לשרוד מכוס מים אחת ביום כשהטמפרטורה מגיעה לארבעים מעלות".

מאמצי הסיוע בסומליה נעשים קשים יותר בגלל מחסור בדרכים ראויות והיעדרותה של ממשלה מרכזית מתפקדת, מפני שסומליה שסועה בקרבות בין שבטים יריבים. באיגוד המטאורולוגי העולמי הזהירו, כי הבצורת תמשיך לשרור באזור זה לפחות עד אפריל. הערכות של האו"ם קובעות כי יותר מ-11 מיליון בני אדם - בחלקים של קניה, אתיופיה, סומליה, אריתריאה, טנזניה ובורונדי - זקוקים לסיוע מזון לששת החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully