וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות נרשמים לאונ' בבריטניה בשל העלייה בשכ"ל

15.2.2006 / 21:46

שכר הלימוד בבריטניה הופך להיות דיפרנציאלי החל מהשנה הקרובה, והשכר הגבוה יוכפל פי 2. מספר הנרשמים צנח בהתאם

לראשונה מזה שש שנים, מספר המועמדים לאוניברסיטאות באנגליה נמצא בירידה. מספר הנרשמים לשנת הלימודים הקרובה ירד בכמעט 13,000 סטודנטים לעומת השנה, ירידה של 3.4%, שנחשבת לירידה דרסטית. ב-BBC דווח כי איגוד הסטודנטים מאשים את ההחלטה להעלות את שכר הלימוד ל-3000 פאונד (כמעט 25,000 ש"ח) לשנה. שרים רבים תומכים בהאשמה הזו, והם ציינו כי הרישום לשנת הלימודים הנוכחים עלה בצורה חדה ב-8% לעומת השנים שעברו, מכיוון שרבים מיהרו להירשם ללימודים לפני שתחול עליהם העלאת שכר הלימוד.

כיום שכר הלימוד המירבי בבריטניה הוא 1,175 פאונד – 10,000 ש"ח לשנה, בדומה לישראל. החל מספטמבר הקרוב תוכל כל אוניברסיטה להעלות את הסכום ל 25,000 ¤, בתנאי שהיא יכולה להוכיח, במקביל, שהיא תומכת בסטודנטים משכבות נמוכות יותר.

ההשפעה של שכר הלימוד דיפרנציאלי ברורה כאשר בוחנים את ההרשמה לאוניברסיטאות בחלקים האחרים של הממלכה המאוחדת, סקוטלנד וווילס, שם לא הוא לא יוחל: המספרים הרשמיים מראים כי בעוד הרישום לאוניברסיטאות בריטיות ירד, כאמור, ב-3.7%, מספר הנרשמים למוסדות לימוד סקוטיים עלה ב-1.6%, והרישום בווילס עלה גם הוא, ב-0.5%. הירידה היחידה, למעשה, היא ברישום לאוניברסיטאות אנגליות – כשבודקים רק אותן, ניתן לראות שהירידה מגיעה ל-4.5%.

השר האחראי על החינוך הגבוה בבריטניה, ביל ראמל, אמר כי "לאורך כל הזמן אמרתי שנראה נפילה קטנה במספר הנרשמים השנה, לאחר שבשנה שעברה נרשמו כל כך הרבה תלמידים. והדבר הכי חשוב הוא שהשנה אין ירידה במספר התלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות שביקשו להתקבל להשכלה גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully