וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפת סקי בדיונית הופכת למציאות

15.2.2006 / 18:56

החליפה, שתוארה בספר מדע בדיוני משנות ה-70, גמישה בזמן הגלישה אבל מתקשה לחלוטין במקרה של פגיעה ומגנה על הגולש

ברומן המדע הבדיוני שלהם מ-1971, "The Flying Sorcerors", מתארים הסופרים דיוויד ג'רוד ו[[לארי ניבן]] רעיון, שעד היום היה בלתי אפשרי: חליפה גמישה לחלוטין רוב הזמן, שמתקשה כמו שיריון מגן כשהיא סופגת מכה. 35 שנים מאוחר יותר, גולשי [[סקי]] מארצות הברית וקנדה עומדים ללבוש חליפה כזו.

ספיידר, חברה המייצרת ביגוד וציוד סקי, משתפת פעולה בימים אלו עם חברת המעבדות d3o כדי לפתח חומר חדש, המתקשה בנסיבות קיצוניות, כמו פגיעה או נפילה. d3o מספקת חומר שהיא כבר החלה להשתמש בו לצרכים שונים. החומר מורכב מנוזל צמיג המעורבב עם פולימר. כשהחומר נמצא במנוחה, או מתוח מעט, המולקולות שלו יכולות לנוע בחופשיות בתבנית אליה יצקו אותו. כאשר משהו מעוות את התבנית המולקולות ננעלות ויוצרות שכבת מגן קשיחה.

המשמעות פשוטה - גולש שילבש חליפה ממולאת בחומר החדש יוכל לנוע בחופשיות. אולם במקרה של נפילה או התנגשות, מקרים הגורמים לפציעות קשות ואף למוות בשל המהירויות הגבוהות בהן נעים גולשי סקי, החליפה עצמה תתקשה, ותגן על הגולש. החליפות הממולאות בחומר זמינות כרגע רק לספורטאים אולימפיים, אבל מספיידר נמסר כי היא מתכוונת להתחיל למכור אותם לגולשים כבר בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully