וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הפדרל ריזרב החדש: ייתכן שנעלה את הריבית

רונן סרברניק

15.2.2006 / 17:57

בן ברננקי: עליית מחירי האנרגיה ועלייה ביכולת הייצור עלולים ליצור מכבש לחצים אינפלציוני אשר ידרוש העלאת ריבית

נגיד הפדרל ריזרב החדש, בן ברננקי, אמר כי ייתכן ויידרשו העלאות ריבית נוספות, במידה שהלחצים האינפלציונים הנוכחיים יימשכו, זאת על אף שנה וחצי של העלאות ריבית. ברננקי הזהיר כי עליית מחירי האנרגיה ועלייה ביכולת הייצור עלולים ליצור מכבש לחצים אינפלציוני.

דברים אלו של ברננקי הרגיעו את השוק, אשר חשש מצעדים תוקפניים של ברננקי עם כניסתו לתפקיד. על רקע הדברים עלה מדד הדאו ג'ונס לרמתו הגבוהה מאז יוני 2001.

"במידה שהנסיבות הללו יתממשו, ועדת השוק הפתוח עשויה להמליץ על צעדים מוניטריים מגבילים - המלצה שאני אאשר", אמר ברננקי בנאום מול ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס.

ברננקי אמר כי ירידה חדה במחירי הבתים ובמגזר הבנייה עלולים להוביל לירידה בצריכה הפרטית ולהקלת הלחצים האינפלציוניים, אך במקביל טען שתסריט זה אינו סביר.

"בשלב זה, האטה קלה בשוק הנדל"ן סבירה יותר מאשר התכווצות מהירה", אמר ברננקי, אך הוסיף כי תמיד קיימת חוסר ודאות מסוימת. "בכל מקרה, הבנק הפדרלי ימשיך לנטר את המתרחש במגזר הנ"ל בצורה קפדנית", אמר ברננקי.

ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב צופה צמיחה של 3.5% בתמ"ג של כלכלת ארה"ב ב-2006 ועלייה של 2% במדד הליבה של ה-PCE (מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית). הוועדה ביצעה מאז 2004 14 העלאות ריבית רצופות והעלתה את שיעור הריבית לרמתה הנוכחית של 4.5%.

ברננקי נשמע מעודד בנוגע לכלכלה האמריקאית, על אף שיעור צמיחה שנתי של 1.1% במהלך הרבעון הרביעי. "העדויות האחרונות - של התפוקה התעשייתית, ההזמנות החדשות, הנתונים השבועיים על מספר תביעות האבטלה ונתוני המכירות הקמעוניות לחודש ינואר - מצביעות על כך שהצמיחה הכלכלית ממשיכה להתקדם בהתאם לתחזיות.

"למרות שהתחזיות כוללות חוסר ודאויות רבות, ברורים לחלוטין הצעדים המהותיים שעשה הבנק הפדרלי בהסרת המדיניות המוניטרית המקלה", אמר ברננקי, בעודו מתייחס לרצף העלאות הריבית שהחל ב-2004.

כתוצאה מכך, ברבעונים הקרובים תקבל ועדת השוק הפתוח החלטות חשובות בנוגע לסיכונים האינפלציוניים ובנוגע לשיעורי הצמיחה. המדיניות המוניטרית עליה תחליט הועדה, תסתמך על המידע שנקבל", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully