וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: משרד מבקר המדינה הלין שכר מאבטח

15.2.2006 / 14:54

בכתב התביעה נגד המשרד והחברה שהעסיקה את המאבטח נטען כי לא ניתן לו תשלום עבור שעות נוספות, דמי נסיעה והטבות נוספות

האגודה לזכויות האזרח תובעת את מבקר המדינה והחברה הקבלנית שמעסיקה מאבטחים למשרד המבקר על העסקת מאבטח שלא כדין. השבוע הגישה התנועה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה לשלם למאבטח את מלוא הזכויות, אשר להן היה זכאי כעובד.

על פי התביעה, במהלך עבודתו של התובע, רון גממר, מחודש דצמבר 2003 ועד יוני 2005, הופרו תדיר זכויותיו השונות, ובין היתר לא ניתן לו תשלום עבור שעות נוספות, דמי נסיעה, זמן הפסקה בו עמד לרשות מעסיקיו, דמי הבראה, דמי חגים, חופשה שנתית ופנסיה. כמו כן שכרו הולן כדבר שבשגרה.

החברה הקבלנית, "סער שמירה ושירותים", נאמר בכתב התביעה, מתנערת מאחריותה על פי דין לשלם למאבטח את המגיע לו, ואילו משרד מבקר המדינה, המשתמש בפועל בעבודתו של התובע, טוען כי אינו נושא בכל אחריות ומטיל את כולה לפתחה של החברה הקבלנית.

בתביעה נכתב, כי מדובר בדפוס נפוץ של העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם או קבלני שירותים והתנערות של המעסיק-בפועל מכל אחריות לזכויותיהם של העובדים, בתואנה כי מדובר ב"שירות". עמדה זו, הבהירה עו"ד שרון אברהם-ויס מהאגודה לזכויות האזרח, פוגעת בזכויותיהם של העובדים בישראל, וזו גם הסיבה לכך, שהאגודה בחרה לייצג את התובע בעניין זה.

התביעה מבקשת מבית המשפט להרתיע את המעסיקים הנתבעים במקרה זה ומאשימה את משרד מבקר המדינה בעצימת עיניים.

משרד מבקר המדינה משיב: "המשרד אינו המעסיק של המאבטחים במשרד, והם מועסקים על ידי חברה קבלנית לשירותי אבטחה – סער שמירה ושירותים שזכתה במכרז שהוצא כדין. ככלל, כל בירור בעניין זה צריך להיעשות בין התובע לבין החברה ולא על ידי משרד מבקר המדינה. מעבר לכך, לא התקבלה במשרדנו תביעה באמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully