וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תדון בהגברת אבטחת מפני עמונה

15.2.2006 / 13:22

הצתת רכבו של סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה, שפיקד על הפינוי, מצטרפת לשורה של איומים על קצינים בכירים שהשתתפו בפינוי האלים

אגף המבצעים של ה[[משטרה]] יקיים היום הערכת מצב לאור האיומים ההולכים וגוברים על שוטרים מצד גורמי ימין המאיימים עליהם בעקבות פינוי עמונה. הלילה הוצת רכבו של סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה, תנ"צ מאיר בוקובזה, אשר פיקד על הפינוי, ומכונית נוספת, של שכנו. על פי ההערכה, בדיון הערב יוחלט לתגבר האבטחה סביב השוטרים המאויימים.

השר לביטחון פנים, [[גדעון עזרא]], אמר בעקבות האירוע, כי בשבועיים האחרונים היו איומים טלפוניים על קצינים בכירים שהשתתפו בפינוי, בהם מפקד מג"ב וכי לפני מספר ימים הכניסו פעילי ימין כלבים לחצרו של קצין משטרה אחר. עוד אמר עזרא, כי גם אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה, סבל בשבועיים האחרונים מאיומים רבים מצד מתנגדי הפינוי. עזרא אמר בראיון לקול ישראל, כי אין לו ספק שמתנחלים הם גם האחראים לשריפת מכוניתו של תנ"צ בוקובזה.

הצתת הרכבים הלילה עוררה תגובות במערכת הפוליטית. כך, ח"כ אבשלום וילן (מרצ-יחד), אמר כי ח"כ אפי איתם וחבריו נושאים באחריות לאירוע, לאחר שהשתלחו במפקדי המשטרה והתירו את דמם, כלשונו.

בתנועת "שלום עכשיו" אמרו, כי הצתת רכבו של בוקובזה היא תוצאה ישירה של הסתה פראית המתבצעת על ידי הנהגת המתנחלים וחברי כנסת מהימין. שר הבריאות וסגן שר הפנים, יעקב אדרי, אמר כי מדובר בהרמת יד על שלטון החוק במדינה.

ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפדל) אמר בתגובה להאשמת המתנחלים בשריפת המכונית, כי אין להסיק מסקנות חפוזות ולהטיל אחריות המעשה על כתפי המתנחלים. לדבריו, "יש בעלי עניין שנוח להם להאשים ציבור שלם, במקום לחקור ולמצות את הדין עם האשמים האמיתיים". כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully