וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10% מחברי ועידת מרצ עברו למפלגת העבודה

15.2.2006 / 12:23

בין 100 המתפקדים לעבודה - ראשי סניפים וחברי הנהלה, הכועסים על הזנחת הנושאים החברתיים תחת ביילין

10% מחברי ועידת מרצ - הגוף המקביל ל"מרכז" במפלגות אחרות, הבוחר את הרשימה לכנסת ומגבש את מדיניות התנועה - הודיעו הבוקר (רביעי) על התפקדותם למפלגת העבודה. במסיבת עיתונאים הודיעו על מעברם 100 מתוך אלף חברי הוועידה, ובהם חברי הנהלת מרצ, מזכירי סניפים, ויושבי ראש של סניפי מרצ ברחבי הארץ. הפורשים טוענים, כי מרצ חדלה לעסוק בתחומים חברתיים ועברה להתמקד בלעדית בתחום המדיני.

סמדר אהרוני, חברת מועצת נס ציונה מטעם מרצ וחברת המפלגה עד אתמול, אמרה כי "מרצ בראשותו של ביילין זו לא מרצ של יוסי שריד. במרצ הזניחו לאחרונה את הנושאים החברתיים והמפלגה טיפלה אך ורק ביוזמת ז'נווה".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב מטעם מרצ ויו"ר אגודת ההומואים והלסביות, אמר: "אנו מצטרפים למפלגת העבודה בגלל האג'נדה החברתית. ההתמקדות של העבודה בחברה ובחינוך מוכיחה, שזה המקום הטבעי עבורנו. במרצ מדברים רק על ז'נווה, ואין מקום לדגלים שהרמנו גבוה". סיבה נוספת שבה נקב פנקס להחלטתו לעבור לעבודה היא הגזענות כלפי עמיר פרץ: "זה מרתיח אותי. רק הגזענות לבדה היתה סיבה מספיקה לעבור".

לדברי פנקס, גם ניסיונם של ההומואים לקדם את זכויותיהם עשוי להביא להישגים רבים יותר אם יפעלו מתוך מפלגת שלטון. במסיבת העיתונאים הבטיחה יו"ר מטה ההסברה של העבודה, ח"כ יולי תמיר, כי המפלגה תקבל על עצמה גם את הטיפול בזכויות הקהילה הגאה.

ממרצ נמסר בתגובה, כי היא "מקווה שמפלגת העבודה מבינה שכוחו של מחנה השמאל לא יתחזק כתוצאה ממעבר כמה פעילי מרצ לעבודה. מפתיע ומוזר שביום שהעבודה עותרת לוועדת הבחירות המרכזית על עזיבתם של יו"ר המפלגה לשעבר שמעון פרס ושל ח"כים בכירים, ונאלצת להתמודד עם עזיבתם של עשרות ראשי ערים, היא בוחרת לערוך מסיבת עיתונאים לעזיבה של כמה פעילים ממרצ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully