וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נהיה עם – הברווז על הגג?

תולי שרגאי

15.2.2006 / 10:34

לפני שנה בדיוק הלך לעולמו המאייר דודו גבע. בנו העלה רעיון, שאומץ ע"י עיריית ת"א, להציב ברווז על גג העיריה. איפה הוא?

מה היה?

ב-15 לפברואר 2005 נפטר באופן פתאומי דודו גבע, מאייר, קומיקסאי וממציאן של דמויות כמו האביר זיק, יוסף ממחלקת המים בעיריה וכמובן הברווז, שהפך לסמל של יצירתו. בים ההספדים וראיונות ההנצחה, העלה בנו של גבע, אהרון, את הרעיון להציב למשך חודש ימים פסל של הברווז מבית גבע על גג עירית תל אביב. אהרון פנה במכתב לראש עירית תל אביב, שאישר את הבקשה.

מה נהיה?

שנה עברה. כמה שלא מתחנו את הצוואר, ברווז על הגג הצופה אל כיכר רבין לא ראינו. אהרון גבע מרגיע את חובבי תיאוריית הקונספירציה: "היו לנו מלא דברים להתעסק בהם במשך השנה הזו, וגם לא מצאנו את הדרך הטובה ביותר לעשות את זה".

כתבה שפורסמה בנושא בטיים אאוט התל אביבי הביאה לפריצת הדרך. יעל טבת, מהבעלים של משרד רוט-טבת לעיצוב חלל, מעצב פנים שעיצב אירועים ומסיבות רבות במועדונים, התנדב למשימה. "בתור מי שגדל על משנתו של המנוח, כפי שהוא עצמו היה אומר, חשבתי שאוכל לעזור". הפיתרון המתגבש הוא ברווז מחומר פלסטי ממולא באוויר, על פי איור של גבע המנוח. "צריך להעביר את זה מדו מימד לתלת מימד, אבל עלויות ההפקה ריאליות, ונראה לי שזה יקרה", אומר טבת.

מעירית תל אביב נמסר היום בתגובה, כי "כפי שאכן הבטחנו בעבר, העירייה ערוכה ומוכנה לקלוט ברווזים על גגה". שימו לב - ברווזים! לא רק אחד!

מה יהיה?

אמנם הרעיון להכין את הברווז להיום לא יצא אל הפועל, אבל אהרון גבע מאמין, כי כבר במהלך חודש מרץ יתנוסס הברווז מעל העיריה. במהלך אפריל הוא יועבר לגג מוזיאון נחום גוטמן בתל אביב, שם תתקיים תערוכה רטרוספקטיבית מיצירתו. חוברת חדשה של "ספרות זולה", שגבע הוציא את מהדורתה הראשונה בשנת 2004, תופץ לרגל יום השנה תחת הכותרת "הברווז חוסל". את החוברת אפשר להשיג רק בחנות "תולעת ספרים" בתל אביב.

בנוסף, נעשה בימים אלה סרט דווקמנטרי בהפקת ענת זלצר ומודי בר און, על דודו גבע. ורק הגעגועים לקומיקס ביום שישי, או לקריקטורה בהארץ, מה יהיה עליהם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully