וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה החרמת רכב של עברייני תנועה

שרון קדמי

15.2.2006 / 10:25

על פי החוק, שייכנס לתוקף במרץ, יוכל קצין משטרה להחרים רכב לתקופה של 30-60 יום, אם הנהג יעבור על אחת מהעבירות שהוגדרו בחוק

ועדת הכלכלה של [[הכנסת]] אישרה אתמול הצעת חוק של ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), המאפשרת החרמת רכבו של עבריין תנועה לתקופה של 60-30 יום. על פי החוק החדש יוכל קצין משטרה להחרים רכב אם נהגו עבר על אחת מעבירות התנועה שהוגדרו בחוק. הצעת החוק אושרה בכנסת בקריאה שלישית כבר לפני שנה, אך יישומה נדחה כדי לאפשר היערכות מתאימה, והיא תיכנס לתוקף בראשית מרץ.

עבירות התנועה שבגינן ניתן יהיה להחרים את כלי הרכב נחלקות לשניים - עבירות כלכליות ועבירות תנועה חמורות הניתנות להוכחה באופן מיידי. העבירות הכלכליות כוללות הובלת מספר נוסעים גדול מהמותר, נהיגה ברכב שמשקלו עולה על המותר וכדומה. עבירות התנועה כוללת נהיגה בפסילת רישיון או ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, ונהג חדש הנוהג ברכב ללא ליווי.

לדברי ארדן, "בעלי הרכב צריכים להבין כי כלי הרכב דומה לכלי נשק, וככזה בעליו צריך לשקול היטב בידי מי הוא מפקיד את רכבו, מאחר שמסירתו לנהג עבריין עלולה לעלות בחיי אדם. אני מאמין כי כפי שקרה במדינות רבות בעולם שבהן החוק יושם ועקב כך ירד מספר הנהגים בשיכרות ובפסילת רישיון, כך יקרה גם אצלנו. הנהגים יחשבו היטב לפני שיעברו עבירות חמורות ויסתכנו באובדן רכבם".

נהג שרכבו יוחרם יחויב בתשלום עבור גרירת הרכב לאחד משמונה מגרשי החנייה שהוכשרו לשם כך - 257 שקל לרכב פרטי ו-772 שקל לרכב שמשקלו עולה על 4 טונות עבור 30 הקילומטרים הראשונים, ו-5 שקלים לכל קילומטר נוסף לרכב פרטי ו-10 שקלים לכל קילומטר נוסף לרכב כבד. בנוסף ישלם בעל הרכב עבור אחסון הרכב לתקופת ההחרמה מחיר של עד 47 שקל ליום לרכב פרטי ועד 81 שקל לרכב שמשקלו עולה על 4 טונות. בעלי החניונים יחויבו לבטח את מגרשי החנייה, כך שבעל הרכב יוכל להקפיא את הביטוח בגין הרכב שלו לתקופת ההחרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully