וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק דחה הבחירות המקומיות במצרים בשנתיים

14.2.2006 / 20:35

הצעד נתפש כנובע מחשש להפסדים מול האחים המוסלמים, כפי שקרה בבחירות לפרלמנט אשתקד. הצעד מעורר "דאגה מסוימת" בארה"ב

נשיא מצרים, חוסני מובארק, דחה בשנתיים את הבחירות המקומיות במדינה, שהיו מיועדות להיערך באפריל הקרוב. בכך הפר מובארק הבטחה שהשמיע במהלך קמפיין הבחירות האחרון שלו, לקדם את הדמוקרטיה בארצו.

בעיתון "ניו יורק טיימס" דווח, כי המהלך, שעורר דאגה מסוימת בממשל האמריקאי, נתפש על ידי רוב המשקיפים כניסיון לקיים את השלטון הבלעדי של "המפלגה הדמוקרטית הלאומית", דווקא בעת שאחיזתה במושכות הכוח מתחילה להתרופף.

המהלך נתפש גם כניסיון למנוע מתנועת האחים המוסלמים לקדם מועמד עצמאי בבחירות לנשיאות ב-2011. מועמדים אותם קידמו האחים המוסלמים רשמו הישגים חסרי תקדים בבחירות האחרונות לפרלמנט, על אף שהתנועה עצמה נמצאת מחוץ לחוק ואינה יכולה להתמודד בבחירות בשמה.

תומכיו של מובארק בבית העליון של הפרלמנט ובמפלגתו אמרו, כי הדחייה היא למעשה צעד לעבר הגברת הדמוקרטיה במדינה, מפני שהיא תרשה לממשלה לקדם חוק שיפחית את הריכוזיות במבנה השלטון במדינה.

"על פי החוקה הנוכחית, לשלטון המקומי אין כל כוח והוא תלוי לחלוטין בשלטון המרכזי", אמר מוחמד קמאל, חבר במזכירות מפלגת השלטון. "הרעיון הוא להעביר את המועצות המקומיות למעמד של שלטון מקומי, במקום מינהל מקומי. אנחנו רוצים להעצים את הביזור".

נאצר אמין, מנהל המרכז הערבי למען עצמאות מערכת המשפט ומקצוע המשפטים, ארגון פרו-דמוקרטי בקהיר, אומר, כי "הממשלה אינה מוכנה לעריכת הבחירות כעת, והם לא מוכנים מפני שהם מפחדים מתבוסה או הפסדים קשים, כפי שקרה בבחירות לפרלמנט".

על פי חוקי הבחירות החדשים, אם ישתלטו האחים המוסלמים על די רשויות מקומיות, בנוסף ל-88 מתוך 454 מושבי הפרלמנט שבידיהם, יוכלו להציג מועמד עצמאי לנשיאות בבחירות הבאות. דובר התנועה אמר כי מטרת דחיית הבחירות המקומיות היא להכשיר את העברת השלטון במדינה לבנו של הנשיא, גמאל מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully