וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ומתקרב לרף של 60 דולר לחבית

ליאור רבינוביץ

14.2.2006 / 17:03

מלאי הנפט בארה"ב עלה ב-11% מעל הממוצע של חמשת השנים האחרונות. ירידת המחיר - עקב חורף קל יחסית בצפון ארה"ב

מחיר חוזי הנפט הגולמי למסירה בבורסת ניו יורק במסחר האלקטרוני, יורד ב-1.1% ל-60.53 דולר לחבית - המחיר הנמוך ביותר שנרשם מאז 30 בדצמבר 2005. הירידה במחיר - בעקבות הציפיות כי מלאי הנפט ימשיך לגדול ובעקבות ביקוש עונתי נמוך יחסית בצפון מזרח ארה"ב. דו"ח ממשלת ארה"ב יצביע כנראה על כך שתפוקת הנפט עלתה בשבוע שעבר ב-1.05 מיליון חביות ותפוקת הגז עלתה ב-1.7 מיליון חביות. מחיר נפט גולמי מסוג ברנט ירד בבורסת לונדון ל-60.54 דולר לחבית.

הירידה במחיר מוסברת בעיקר בשל החורף הקל יחסית בצפון מזרח ארה"ב, והירידה של נושא "הגרעין האיראני" מראש סדר היום התקשורתי. ירידת היקף הביקושים בצפון מזרח ארה"ב איפשרה למלאי לטפס ב-11% בשבוע שהסתיים ב-3 לפברואר, יותר מהממוצע של חמש השנים האחרונות. מלאי הנפט לחימום עלה ב-18%. הביקוש לנפט לחימום יישאר נמוך ב-4% בגלל הביקוש העונתי הנמוך, על פי סקר בין מומחי נפט שערך בלומברג.

הנושא האיראני ירד אמנם מהכותרות, אך רוסיה הודיעה כי תפגוש את מנהיגי איראן ב-20 בפברואר כדי לנסות למצוא מוצא מהסבך הדיפלומטי. רוסיה הציעה כי היא תעשיר אורניום בשביל איראן. איראן, ספקית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, הודיעה כי במקרה של סנקציות מצד אירופה וארה"ב, היא תעצור את אספקת הנפט ותגרום להעלאת מחיר הנפט בעשרות אחוזים. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, אמר בשבוע שעבר בתגובה, כי יתמוך במציאת פתרונות אנרגיה חילופיים, במיוחד פסולת חקלאית ואורגנית.

היום פורסם כי הממשל הפדרלי בארה"ב עומד על סף נתינת ה"מענק" הגדול ביותר לחברות הנפט והגז בארה"ב, בהיסטוריה של המדינה. שווי המענק - 7 מיליארד דולר לחמש שנים. פרויקטים חדשים המוסתרים היטב בתוכנית התקציב של משרד הפנים יאפשרו לחברות האנרגיה לשאול נפט וגז טבעי בשווי 65 מיליארד דולר משטחים פדרליים בחמש השנים הבאות, ללא תשלום תמלוגים לממשלה - כך דיווח "ניו יורק טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully