וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת העבודה נגד פרס, רמון ואיציק תידון מחר

גדעון אלון

14.2.2006 / 16:40

בעתירה נטען כי שלושת הפורשים לא יכולים להיכלל ברשימת קדימה, מאחר שלא התפטרו מהכנסת בסמוך לפרישתם ממפלגת העבודה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית בייניש, תדון מחר בעתירה שהגישה מפלגת העבודה נגד הכללתם של בכירי העבודה לשעבר שמעון פרס, חיים רמון ודליה איציק ברשימת "קדימה" לכנסת ה-17.

בעתירה, שהוגשה ע"י היועץ המשפטי של העבודה עו"ד אמנון לורך, נטען כי פרס, רמון ואיציק אינם יכולים להיכלל ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהיתה מיוצגת ע"י סיעה בכנסת היוצאת (הכוונה לקדימה - ג.א.), משום שהם פרשו מסיעת העבודה ולא התפטרו מהכנסת סמוך לפרישה זו. זאת, בניגוד להוראות החוק הקובעים במפורש כי "ח"כ שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו לא ייכלל בבחירות לכנסת שלאחריה ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהיתה מיוצגת ע"י סיעה של הכנסת היוצאת".

עו"ד לורך מציין כי שלושת פורשי העבודה עזבו את העבודה לא יאוחר מסוף בנובמבר 2005. ב-15 בינואר 2006 הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כי הם אינם כשירים לכהן כשרים בממשלה. ב-16 בינואר התפטרו שלושת הפורשים מהכנסת. ב-8 בפברואר הוגשה לוועדת הבחירות רשימת המועמדים לכנסת של "קדימה" הכוללת את שמותיהם של פרס, רמון ואיציק.

עו"ד של פרס ואיציק, רם כספי ויורם בר, ועו"ד של חיים רמון, עו"ד איתן הברמן, השיבו כי ליו"ר ועדת הבחירות אין סמכות לדון בנושא זה וכי הפורום היחיד המוסמך לדון בכך היא ועדת הכנסת. לדבריהם, על ועדת הכנסת מוטלת החובה לבדוק את כל העובדות ונוגעות לפרישה ולקבוע אם היתה "פרישה" של שלושת הח"כים מהעבודה. הם מאשימים את מנסחי העתירה באי נקיון כפיים משום שהם מתעלמים בעתירתם מסעיף 61 לחוק הכנסת הקובע כי ועדת הכנסת היא הגוף המוסמך לדון בפרישה של ח"כ מסיעתו.

החלטת בייניש אם להיענות לפניית מפלגת העבודה טעונה אישור של מליאת ועדת הבחירות המרכזית. על החלטה זו ניתן יהיה כל אחד מהצדדים לעתור לבג"ץ.

עו"ד אמנון לורך היה זה שב-2003 עתר בהצלחה נגד הכללתו של שר הביטחון, שאול מופז, ברשימת הליכוד לכנסת משום שלא השלים את תקופת הצינון הנדרשת בחוק מקצינים בכירים בצה"ל המתמודדים בבחירות לכנסת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully