וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6% מהפגיעות בקרב בני נוער הן מנשק חם

14.2.2006 / 13:28

כך עולה מנתוני כנס באר שבע לשלום הילד. רק 27% מבני הנוער המעורבים בקטטות לא נפגעים מנשק, בעוד 50% נפגעים מדקירות

6 אחוזים מקורבנות האלימות בקרב בני נוער נפגעו כתוצאה משימוש בנשק חם. לדברי מנהל המרכז לחקר טראומה ורפואה דחופה בתל השומר, ד"ר קובי פלג, שיעור האלימות הגבוה ביותר מצוי באופן מובהק בגילאי 16-18 ובגילאים אלו מצויות הפגיעות הקשות ביותר. יותר מחמישים אחוזים מבני הנוער נפצעים מדקירות, ורק 27 אחוזים נפגעים בקטטות ללא נשק.

בכנס באר שבע לשלום הילד, הנערך היום באוניברסיטת בן גוריון, דווח על הבדלים משמעותיים בין המגזר הערבי למגזר היהודי בכל הנוגע לפגיעות ילדים בתאונות בית וחצר. על פי הנתונים שהציג ד"ר פלג, 55.7% מכלל הילדים הנפגעים בתאונות במגזר הערבי סובלים מכוויות, לעומת 34% בלבד במגזר היהודי. מנהל מחלקת ילדים בבית החולים הצרפתי בנצרת, ד"ר שוקרי עטאללה, הסביר כי הפתרון לכך מצוי ברמת ההשכלה ובחינה חוזרת של הבתים. ד"ר עטאללה הציע שגורמים מקצועיים יערכו ביקורי בית על מנת לעמוד מקרוב על נושא בטיחות הבית.

מנכ"ל ארגון "בטרם", ד"ר מיכל חמו-לוטם, הזהירה כי הישנות הפגיעות ואי הטיפול בגורמים להן מביא בכל שנה יותר ויותר ילדים למיון. על פי נתונים שהציגה בכנס, אחד מכל 11 ילדים יגיע בכל שנה למיון, אם לא יטפלו בגורמים המנבאים את התאונות מבעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully