וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוק הדמוקרטי של אלון אבוטבול

אלון אבוטבול

14.2.2006 / 12:00

הפער בין התדמית התקשורתית של פרץ לבין אישיותו ויכולת קבלת ההחלטות שלו לא מתקבל על דעתו של אלון. הבלוק, כל שלישי ושישי

יש אולי מיליון סיבות, יגידו המנתחים למיניהם, הוא לא יודע אנגלית, או שאין לו ניסיון, או שיוריד כבר את השפם או השד יודע... לרוב לא ינמקו. יסתפקו בדבור סתום "לאיש הזה לא אצביע".

ככל שעוברים הימים אני נדהם מהפער המטורף בין תדמיתו של עמיר פרץ, כפי שהיא עולה בסקרים המוצגים לעייפה, לבין האיש שאני מכיר. בעיקר כשאני רואה אותו בפעולה. אני מתבונן בו מנהל את ישיבות הרשימה, ורואה פוליטיקאי רהוט, עניני, בעל ידע היסטורי מדיני מקיף ומערכת ערכים עקבית ונכונה לעזאזל, ששמה את האדם במרכז. פוליטיקאי שמכיר את המערכת השלטונית על בוריה, שוחה בחומר, בקיא עד לאחרון הפרטים, בעל יכולת ניתוח מבריקה וראיה מרחבית שמסתכלת אל העתיד מתוך התבוננות מפוכחת בעבר וההווה. יש בו את היכולת להסתכל על התמונה הגדולה ועם זאת להיות בתוככי הפרטים שמרכיבים אותה.

אישיותו מרתקת אותי, מורכבת, רבת פנים ורחבה. תמיד מפתיע אותי השקט שלו, הקשב, והכבוד שהוא רוחש לדוברים, ומצד שני יכולתו לחתוך באיבחה החלטות באופן גורף.

מצד אחר הוא מביא עימו סוג של סבלנות וכבוד של שייח בדואי זקן וחכם. הוא לא פוחד מאנשים חזקים על ידו. להפך, הוא עובד איתם. בצוות. מעניק סמכויות ומגבה, מזיז אדם זה או אחר מתפקיד והכל על פי טובת העניין וכן, הוא גם יודע לספוג, לחטוף חבטות ולהחזיק מעמד, לא לוותר גם כשמסביב נדמה שהכל פועל נגדו. מהבחינה הזאת הוא אינו תמים אבל יש בו תמימות של מי שבאמת ובתמים כנגד כל הסיכויים, רוצה לתקן את החברה הישראלית. את עוולותיה הוא מכיר היטב מבפנים.

כך הוא היחידי ששם בראש סדר סולם העדיפויות שלו את האדם, מתוך הבנה בצורך בלכידות פנימית, הנובעת מחברה המכבדת את כל חבריה. חברה כזאת יכולה לעמוד באתגרים האדירים שעומדים בפני ישראל 2006.

אני כותב את הדברים, מפני שהפער הזה בין המנהיג שאני רואה לבין הדיבור עליו לא מתקבל על דעתי. בילתי נתפס. בל תטעו, לא זנחתי ולא אזנח את חוש הביקורת המובנה בי, אבל היום אני גאה להשתייך למפלגה שעמיר פרץ עומד בראשה, אין לי ספק שהאיש הזה יכול ואף יהיה ראש ממשלה מצויין!

א.א


* הבלוק הדמוקרטי של אלון אבוטבול, מקום 36 ברשימת העבודה לכנסת, מתפרסם כל שלישי ושישי בוואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully