וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 הנבחרים

מיכל מירון-שקד

14.2.2006 / 9:43

מיכל מירון-שקד ספרה ומצאה 19 חברי כנסת הנמצאים בהליכים משפטיים. עכשיו היא מקווה שהציבור והמפלגות ילמדו את הלקח

19. תרשמו לפניכם את המספר הזה. 19 "נבחרים" מתוך 120 חברי כנסת, נאשמים במשהו. נגד יותר מ-10% וקרוב ל-20% מתוך 120 חברי הכנסת הקודמת מתנהלים בימים אלה ממש חקירות, אישומים ומשפטים. לפחות 19 ח"כים לא יכולים לבצע את תפקידיהם הציבורים כראוי מפני שהם עסוקים בהישרדות, בהגנה על עצמם, בטיהור שמם.

מלבד נעמי בלומנטל שהורשעה, ועמרי שרון שדינו ישמע היום, עומדים "בתור" עוד 15 איש: אריאל שרון על תיק סיריל קרן, צחי הנגבי על שוחד בחירות ומינויים פוליטיים, שלמה בניזרי על מרמה והפרת אמונים, יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי על ההצבעות הכפולות, יאיר פרץ על רכישת תואר אקדמי פיקטיבי, ישראל כץ ודני נוה נחקרים בקשר למינויים פוליטיים. תלונה על מתן וילנאי על הפרה לכאורה של ההגבלות על מימון כספים לפריימריס הועברה למבקר המדינה. המבקר גם בודק תלונה נגד שמעון פרס שקיבל, על פי החשד, 300 אלף דולר מ-3 מיליונרים, תוך עקיפת חוק המפלגות. אחמד טיבי, טלב א-סנע, ועזמי בשארה נחקרים בעניין יציאה לארצות ערביות ללא אישור. אביגדור ליברמן נחקר כבר כמה שנים בדבר קשרים עיסקיים לא חוקיים עם גורמים ברוסיה. סלאח טריף הורשע בתיווך לשוחד והיועץ המשפטי לממשלה בודק אם להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד ענבל גבריאלי בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. לימור לבנת נמצאת גם היא באיזה דין ודברים עם היועץ, לאחר שחתמה בתוקף תפקידה כשרת החינוך על תקנה שהגדילה משמעותית את הקצבאות לעמותה שאמה עומדת בראשה.

אז מה עושים לח"כים שסרחו? למה הבוחרים יכולים לצפות? האם מישהו היה מאמין שבנימין נתניהו "יצפה" מנעמי בלומנטל להתפטר, ולא יפטר אותה בעצמו מרשימת הליכוד לכנסת? האם אהוד אולמרט יכול להמתין להרשעתו של הנגבי לפני שהוא מדיח אותו ממקומו הבכיר ברשימת קדימה? איך זה שיאיר פרץ, שהודה בקבלת תואר אקדמי במרמה, לא נזרק מרשימת ש"ס הזכה והטהורה לכנסת, אלא נדחק למקום ה-14? איך קרה ששלמה בניזרי, שמואשם בקבלת שוחד ובהסדר שעשה עם קבלן עובדים זרים, נדחק למקום הששי, הריאלי, מתוך עשרת המנדטים הצפויים לש"ס? איך קורה שנעמי בלומנטל ממשיכה להופיע בבית המשפט כשהיא שומרת על זכות השתיקה וזכות החיוך הרחב? איך קרה שהיחיד שבעצם לוקח אחריות אמיתית על מעשיו הוא עמרי שרון, בעוד שכל האחרים מוצאים לעצמם ארגומנטים שונים ומשונים להשען עליהם כדי להשתמט מלתת לעולם דין וחשבון אמיתי.

העונש המירבי על שוחד בחירות הוא שנת מאסר אחת. העונש על עבירת שוחד כנגד חוק העונשין הוא שבע שנות מאסר. נעמי בלומנטל עשויה לשבת בכלא לפחות שנה אחת, אולי יותר, אבל בלומנטל יכולה בעצם לא להתפטר מהכנסת הזו ואפילו להיבחר לכנסת הבאה. כנ"ל לגבי יתר חברי הכנסת הנמצאים בשלב כזה או אחר של התמודדות עם עבירות שונות על החוק. אז מה זה אומר עלינו? האם אנחנו בוחרים באנשים הלא נכונים? האם אנחנו קודם מצביעים להם ואחר כך כולאים אותם? מה לא בסדר בהצבעה שלנו - שהרי רק בזכותה ובזכותנו האנשים הללו מגיעים לכנסת. מאחר ואין טעם לבכות על חלב שנשפך והבאיש, מוטב לנו להתארגן על ההצבעה הבאה שלנו ולדאוג שתהיה נקיה מרבב ומשיקולים זרים. רשימה שבכירי חבריה עברו על החוק צריכה לדעת שעליה לפחד מהכרעת הדין של הבוחר. אם מישהו התכוון להצביע ש"ס בגלל שלמה בניזרי, הרי שעכשיו, אינו יכול להצביע לה. כל עוד בניזרי ברשימה, הוא מטיל עליה כתם ולכתם הזה יש מחיר. אם מנהיגי הרשימות השונות יבינו את המסר הזה, הרי שיש סיכוי קטן ש-19 "הנבחרים" לא ישובצו במקומות ריאלים וכולנו נצא נשכרים ובכנסת הבאה ישבו יותר אנשים בכנסת ויעשו את עבודתם, מאשר יסתובבו במסדרונות בתי המשפט כדי לטהר את שמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully