וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערים באיכות הסביבה בין דרום לצפון ת"א

גדי בר ציון

13.2.2006 / 19:22

סקר שנערך ע"י הפורום הירוק והחברה להגנת הטבע מגלה, כי על כל גינה בדרום יש 3 בצפון, וכי הרעש בדרום גבוה ב-50% מהמותר

חדשות HOT

רמת איכות הסביבה לה זוכים תושבי דרום [[תל אביב]] נמוכה משמעותית מזו בצפון העיר. כך עולה מסקר שנערך על ידי הפורום הירוק של דרום ת"א והחברה להגנת הטבע. עוד עולה מן הסקר כי על כל גינה ציבורית בדרום העיר, יש 3 גינות בצפון העיר, וכי מטרדי הרעש בדרום עיר עולים ב-50% על המותר בחוק.

כמות הכבישים בדרום העיר ביחס לגודל האוכלוסיה גבוהה מן הממוצע העירוני, וכך גם החריגות בזיהום האוויר. במהלך חודש נובמבר התרחשו כ-84 חריגות מן התקן המותר בתחנת ניטור האוויר ב[[יפו]], לעומת תחנת הניטור ליד אוניברסיטת ת"א ברמת אביב, בה לא אותרה אפילו חריגה אחת באותו החודש.

מבדיקת המשרד לאיכות הסביבה ב-2004 עלה כי בשמונה מוסדות חינוך בדרום העיר וביפו קיימת קרינה מסוכנת ממתקני חשמל, העולה על המותר בתקן הסביבתי. לקרינה זו השפעות על גוף האדם הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, ובעיקר על ילדים, נשים בהיריון וקשישים. בלב שכונות המגורים בדרום העיר נמצאים בתי עסק רבים הגורמים מטרד וזיהום, כדוגמת בתי מלאכה, מוסכים תחנות דלק וכו'. זאת לעומת שכונות צפון העיר המיועדות רובן ככולן למגורים בלבד.

עורכי הסקר מצביעים גם על שיטת איסוף האשפה הבעייתית בדרום העיר, באמצעות פחי אשפה שכונתיים, בעוד שבצפון העיר ישנם פחי אשפה בכל בניין.

מנהל החברה להגנת הטבע בת"א, מומו מהדב, אמר כי הבדיקות מאששות את ההנחות בדבר הפערים בין הדרום לצפון. מהדב קרא לממשלה לטפל בבעיה וציין כי העתיד תלוי ביכולת לצמצם את הפערים הסביבתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully