וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת יום הולדת מבלומנטל

נורית אמיתי

13.2.2006 / 13:44

נורית אמיתי מוצאת סמליות בעובדה שביום ההולדת של הכנסת העניק ביהמ"ש קובץ הנחיות של 'אל תעשה' למתמודדים בבחירות

היום יום הולדת

היום יום הולדת היום יום הולדת לכנסת ישראל …

מה נביא לה מתנה?

רגע, אל תרוצו לנטוע עצים לכבוד יום ההולדת או לרכוש מתנות, אפילו לא סימליות.

את המתנה הביאה היום לכנסת ח"כ נעמי בלומנטל, בלי שהתכוונה לכך: 170 עמודי הכרעת דין, המהווים גם קובץ הנחיות מדוגמות של 'אל תעשה' למתמודדים בבחירות ולמכהנים בכנסת.

זה לא תוכנן מראש, אבל ככה זה יצא: מתנה חינם שעלתה בהרבה הרבה מיתוסים שנשברו וערכים שנפגעו, בכל הנוגע לטוהר מידותיהם של נבחרי הציבור.

בהכרעת הדין קובצו כל הקומבינות של המחוקקת, בהם השתמשה על מנת לשמור על הכיסא החם בירושלים. למעשה, המתנה של בלומנטל כוללת את הקודקס ההתנהגותי לחברי הכנסת: וותיקים וחדשים. אותו קודקס שבהיפוכו צריך ללמדם התנהלות נכונה מהי. אבל לא בטוח שיהיו חברי כנסת שיתעמקו במה שנאמר, להוציא כותרות העיתונים ומאמרי הפרשנות. אולי יש מקום שיו"ר הכנסת ה-17 יעניק לח"כים החדשים, בבוא היום, את הכרעת הדין בכריכה קשה - כדי שיוכלו לעיין בעומקם של דברים - על מנת שמקרה בלומנטל יהיה האחרון הבא לפתחו של ביהמ"ש.

בינתיים זה לא יקרה, כי מחר יצא מפתח אותו ביהמ"ש ויתבקש להגיב לתקשורת - עמרי שרון.

הבעיה היא שחברי הכנסת הם אלו האמונים על חקיקת חוקים במדינת ישראל. ומה נאמר היום על המחוקקת בלומנטל כשהכרעת הדין בעניינה כוללת מסכת קשה של התנהלות והתנהגות של מי שיש ברשותו ממון, לעומת מי שאין ברשותו מימון; ואינו יכול להגיע לבית הנבחרים מהמקום של שוויון הזדמנויות למועמדים לכנסת.

ויש גם מה לאמר על המחוקקת בפני חוקריה, עת שמרה על שתיקתה
בקנאות יתרה, וחייכה לאורך הדרך אל ביהמ"ש וממנו ומול הדברים הקשים שעלו בעניינה.

דווקא ח"כית מנוסה היא הגברת בלומנטל: סגנית שר התשתיות בעבר וחברת כנסת מטעם הליכוד מאז הכנסת ה-13. בעבר היתה שחקנית וממיסדי תיאטרון באר שבע. הופיעה במספר סרטי קולנוע ישראלים. בעלת תואר ראשון במדע המדינה וקרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן ובוגרת ביה”ס לאומנויות הבמה ”בית צבי” ברמת-גן. קשה לאמר שלא הייתה מודעת ומבינה למעשיה.

יש עוד פן לדאגה: הרשות השופטת וזו החוקרת עשו עבודתם לאט מדי. ב-2002 התרחשו האירועים בהם מימנה מפגש של פעילי מרכז ליכוד במלון יוקרתי. רק היום, שנת 2006, אמר ביהמ"ש את דברו, 45 יום בטרם ההליכה לקלפי ובסיומם של הימים שבהם התנהלו הפריימריס למפלגות ונקבעו הרשימות הסופיות לכנסת.

דווקא כאן היה צריך ביהמ"ש לעשות מעשה ולהקדים הדיונים וההליכים והכל כדי שלא יצטרך לציין בסיכום דבריו את שציין כלהלן: "צר לנו, שנאשמת שמייצגת גם אותנו, בבית המחוקקים, בחרה לנהוג בדרך לא ראויה, בלשון המעטה, כשהסתירה את מעשיה, גם לאחר שנחשפו, כשהדיחה לעבירות, גם את הנהג שעבד בשירותה וכשהסתתרה מאחורי זכות השתיקה בחקירה. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר".

מסכת הטיעונים לעונש תערך ב-26 בפברואר, מה שלא מבטיח שגזר הדין יינתן סמוך לכך. ואולי, אם הכל כל כך סמלי בתאריכים – גזר הדין יינתן דווקא ביום 27 במרץ, יום לפני שעם ישראל יאמר את דברו בקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully