וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בוליביה קרא להגביל גידול הקוקה בארצו

12.2.2006 / 10:52

איבו מוראלס, שנבחר לאחר שהבטיח להיאבק בניסיונות להגביל את מגדלי הקוקה, קרא לחוואים להגביל את הגידול ל-1,600 מ"ר למשפחה

נשיא [[בוליביה]] אמר כי הדרך היחידה להימנע מביקורת אמריקאית על מדיניות ארצו ולהילחם בהברחות ה[[קוקאין]] היא לכבד את ההגבלות על גידול ועיבוד הקוקה. באתר אל-ג'זירה דווח, כי הנשיא איבו מוראלס אמר לאסיפת מגדלי קוקה בעיר קוצ'במבה, שהגבלת גידול הצמח לחלקות המשפחתיות "תגרום לארה"ב להפסיק לדבר עלינו רעות".

מוראלס, מגדל קוקה לשעבר, ניצב מול שלט עליו נכתב "תחי הקוקה, מוות ליאנקיס", כאשר אמר: "שתילת 'קאטו' של קוקה תהיה סטירה לפניו של הממשל האמריקאי". "קאטו" הוא חלקה בת 1,600 מ"ר.

ארה"ב מפקחת על מדיניות הקוקה של מוראלס מקרוב. הנשיא הושבע בחודש שעבר והוא הנשיא האינדיאני הראשון במדינה. במוקד מסע הבחירות שלו עמדה הביקורת על הניסיונות לחסל את גידול הקוקה. בוליביה היא יצרנית הקוקה השלישית בעולם, אחרי קולומביה ופרו. וושינגטון טוענת, כי רוב הקוקה המגודלת בבוליביה משתלבת בסופו של דבר בסחר הסמים העולמי.

החוואים בבוליביה טוענים כי גידול הקוקה מיועד בדרך כלל למטרות רפואיות, מדיכוי תיאבון עד להגנה ממחלת גבהים. אלמנט מרכזי במדיניות הקוקה של מוראלס הוא החיפוש אחר שימושים מסחריים לעלי הצמח והסרתו מרשימת החומרים הנרקוטיים של האו"ם. זאת, במטרה להקל על מגדלי הקוקה העניים. נראה, שהאיכרים לא יקדמו בברכה את יוזמתו החדשה של הנשיא.

בנאומו, שארך שלוש וחצי שעות, תקף מוראלס את החלטת וושינגטון לקצץ 96% מהסיוע הצבאי לבוליביה בשל סירובה של האחרונה לחתום על הסכם המעניק לחיילי ארה"ב חסינות מתביעות בבית הדין הבינלאומי. עוד אמר, כי [[הבנק העולמי]] ימחק 1.5 מיליארד דולר מחובותיה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully