וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של שרון קריטי אך יציב

12.2.2006 / 0:02

במהלך הניתוח חתכו הרופאים כ-50 ס"מ מהמעי הגס של שרון לאחר שהתגלתה בעיה חמורה במערכת העיכול שלו. מור יוסף: "כל יום שעובר יורד הסיכוי ששרון יתעורר"

"מצבו של ראש הממשלה, אריאל שרון, קשה, קריטי אך לא נשקפת סכנה מיידית לחייו" - כך מסר אתמול מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, הפרופסור שלמה מור יוסף. בתדרוך לעיתונאים אמר מור יוסף כי במהלך הניתוח שעבר הבוקר שרון נכרתו כ-50 סנטימטרים מהמעי הגס שלו - כשליש מאורכו של המעי הגס.

מור יוסף ציין כי בתום הניתוח הועבר שרון ליחידה לטיפול נמרץ כללי. "בימים הקרובים עיקר הבעיה היא של המעי והבטן לכן לא מצאנו לנכון להחזיר את שרון ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי". מנכ"ל בית החולים הדגיש כי "הבעיה המרכזית של ראש הממשלה היא חוסר ההכרה שלו, ולא פעילות המעיים שלו".

מור יוסף ציין כי "הבעיה שהתגלתה הלילה, הניתוח שהוא עבר והשינויים שנגרמים כתוצאה מהניתוח לא מוסיפים לבריאותו של ראש הממשלה".

"חזרנו כמה צעדים אחורה"

מנכ"ל בית החולים סיפר, כי "הרופאים איבחנו אתמול אצל שרון תפיחות של הבטן, ובגלל שאי אפשר לשאול את ראש הממשלה איך הוא מרגיש, הדרך היחידה לעשות אבחנה היתה באמצעות בדיקת CT של הבטן. בבדיקה נמצא נזק למעי ולכן, לאחר התייעצות עם משפחתו של ראש הממשלה, הוחלט שהטיפול המתאים הוא ניתוח".

"בחדר הניתוח בוצעה הסתכלות דרך לפרוסקופ ולאור הממצאים הוחלט לנתח את ראש הממשלה. בשלב זה ראש הממשלה היה בסכנת חיים מיידית של נזק למעיים ובפתיחת הבטן התגלה שהמעי הגס פגוע ונמקי. לאור זאת, נכרת הצד הימני של המעי הגס והאזור שמחובר למעי הדק. סך הכל נכרתו כ-50 סנטימטר, כשליש מאורכו של המעי הגס וחלק קטן מהמעי הדק, בנקודת החיבור".

"הניתוח עבר ללא סיבוכים ולא היה שום שינוי במדדים של ראש הממשלה, ביניהם לחץ הדם והדופק". מור יוסף אמר, כי "כריתת חלק מהמעי הגס היא פעולה שגרתית שנעשית בכל בית חולים שיש בו מחלקה כירורגית, לפחות אחת ליום או אחת ליומיים. זו לא פעולה דרמטית או יוצאת דופן. היא בדרך כלל נעשית בצורה מתוכננת. הניתוח הזה היה דחוף, אבל גם הוא שגרתי, כך שחולים אחרי ניתוח כזה חוזרים לתפקוד רגיל". הוא הדגיש, כי "אם יהיה צורך לחזור ולהתסכל על המעי, נעשה זאת, אך בשלב זה אין צורך בניתוח נוסף".

בהתייחסו לחוסר הכרתו המתמשך של שרון אמר מור יוסף כי "לאורך השבועות האחרונים בהם מאושפז שרון התנהגות המוח היא עדיין מסתורית. כל יום שחולף הסיכוי יורד, וכל אירוע כזה של מחלה נוספת בחולה מחוסר הכרה, לא מוסיף לסיכויים שלו להתעורר".

"בשבועיים האחרונים מוזן ראש הממשלה דרך טיוב הקיבה שנעשה לו. בשלב הראשון שלאחר הניתוח אנחנו עוברים להזנה תוך ורידית, וזו פעילות שמחזירה אותנו כמה צעדים אחורה" סיכם מור יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully