וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהתפשטות שפעת העופות ברחבי אירופה

רויטרס

11.2.2006 / 15:44

איטליה, יוון ורומניה דיווחו היום על מקרים חדשים של שפעת העופות. גם באפריקה החלו להשמיד עופות בחשד שנדבקו בווירוס

באירופה גובר החשש מפני התפשטות שפעת העופות, לאחר שגם [[איטליה]] הצטרפה לרשימת המדינות הבודקות אם עופות נדבקו בווירוס. שר הבריאות באיטליה כינס היום מסיבת עיתונאים, בה הודיע כי קיימת סבירות גבוהה כי מספר מקרים של [[שפעת העופות]] נמצאו במדינה. הוא ציין כי הרשויות עורכות בדיקות על 17 ברבורים שמתו בסיציליה. לדבריו, חלקם הגדול מתו מהווירוס המסוכן לבני האדם, H5N1.

גם ב[[יוון]] אישרו היום כי 3 ברבורים מתו בעקבות שפעת העופות. בכיר במשרד החקלאות היווני אמר כי בבדיקת מעבדה נתגלה כי הברבורים מתו מהנגיף הקטלני של שפעת העופות.

ב[[רומניה]] אישרו היום השלטונות כי מצאו תת-זן של השפעת בעופות בכפר היושב בדלת של [[נהר הדנובה]]. בעקבות הממצאים אלפי עופות הושמו בהסגר או הושמדו. הרשויות המקומיות מחטאות את כל כלי הרכב שבאו במגע עם העופות הנגועים. בבדיקת בזק שנעשתה היום נמצא סוג הווירוס גם בכפר אחר באותו אזור.

גם באפריקה מודאגים מפני שפעת העופות. ב[[ניגריה]] החלו גורמי וטרינריה להשמיד עופות בחוות שהיה חשד שנדבקו בווירוס. רשויות ניגריה דיווחו על "מקרה אחד או שניים" של תסמיני המחלה בבני אדם, אולם רק ביום ראשון יפרסמו את תוצאות בדיקתם. עד עתה לא נמצאו מקרי H5N1 באפריקה.

בתוך כך, הזהירו היום שרי האוצר של מדינות הג'י-8 מפני השפעתה הכלכלית של התפשטות שפעת העופות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully