וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנו מאנינן: הטוב ביותר מחפש זהב ראשון

רועי פרידמן

11.2.2006 / 9:05

האנו מאנינן הוא השליט הבלעדי של ענף הסקי הנורדי המשולב. אלא שגם אחרי שנים של הישגים עדיין אין לו מקום ראשון באולימפיאדה

האנו מאנינן נולד ב-1978 בעיר רובניימי בפינלנד. אביו, יורמה, היה מאמנו הראשון, ואחותו, פיריו, היא ספרינטרית מוכשרת. בסקי הנורדי המשולב הוא החל לעסוק בגיל 10, כאשר הוא גילה לראשונה את קפיצות הסקי. "מגיל 0 הייתי כבר על מגלשיים, ואחרי שגיליתי את הקפיצות, הבנתי שנורדי משולב יהיה הספורט שלי", אמר.

כבר בגיל ה-16 הופיע מאנינן לראשונה בסבב העולמי, כשהוא מסיים במקום ה-15 בתחרות בפינלנד. הוא נכלל בסגל הפיני לאולימפיאדה וסיים במקום ה-24 בתחרות האישית (הגונדרסן, ספרינט עוד לא היה חלק מהתחרויות האולימפיות). ב-95 הוא זכה באליפות העולם לנוער, וב-96 התחרה לראשונה בעונה מלאה בסבב הבוגרים, וסיים במקום השמיני, כשהוא משיג את הניצחון הראשון שלו בקריירה בפאלון, שבדיה. אף אחד לא ציפה שעוד 40 כאלו יגיעו בהמשך. ב-97' הוא כבר סיים חמישי, אחרי בני ארצו סמפה ליונן ויארי מנטילה, ביארטה אנגן ויק מנורווגיה ומריו שטכר מאוסטריה. באליפות העולם הראשונה שלו בבוגרים הוא סיים שישי בתחרות האישית, ושני בתחרות הקבוצתית.

גביע עולמי כן, אולימפיאדה לא

ב-98' שוב סיים מאנינן חמישי בסבב העולמי, 11 באולימפיאדה בתחרות האישית, וזכה במדלית הכסף. 98' היתה עונתו האחרונה בסבב הנוער, כשהוא זוכה באליםות העולם בשתי מדליות זהב, האישית והקבוצתית. ב-99' הוא כבר סיים שני בסבב העולמי, אחרי ויק, וזכה במדלית הזהב הקבוצתית באליפות העולם, ביחד עם טאפיו נורמלה, יארי מנטילה וסמפה ליונן. מחלה מנעה ממנו להשתתף מהתחרות האישית, והוא סיים במקום הרביעי בספרינט ברמזאו, אוסטריה. ב-2001 באליפות העולם בלאהטי, הוא זכה בארד הקבוצתי, אך סיים רביעי בגונדרסן ושישי בספרינט.

ב-2002 זכה מאנינן במדליה אולימפית ראשונה, זהב קבוצתי, ביחד עם מנטילה, ליונן ויאקו טאלוס. ב-2004 קצר מאנינן זכייה ראשונה בגביע העולמי, כשהוא מקדים את רוני אקרמן ואת ליונן.

ב-2005 הוא זכה שוב בגביע העולמי, והשנה, אף אחד לא התקרב אליו. מתוך 15 התחרויות בגביע העולמי הוא ניצח ב-11, וצבר יותר מכפול נקודות מהמקום השני כרגע, מגנוס מואן מנורבגיה. אך אליפות העולם ב-2005 חשפה את החולשה העיקרית שלו: בגונדרסן הוא סיים רק במקום ה-30 בשלב הקפיצות, והחל את המרדף 1:28 מאחורי המנצח, רוני אקרמן, כשהוא מסיים רק במקום השמיני. את הספרינט הוא סיים 26 לאחר הקפיצה הבודדת, והוא התחיל 1:14 אחרי אקרמן. בסופו של דבר הוא סיים במקום התשיעי.

בסה"כ, בשלוש אולימפיאדות שכללו ארבעה מרוצים ובחמש אליפויות עולם שכללו שמונה מרוצים, מאנינן סיים פעמיים במקום הרביעי בתחרויות אישיות, וסה"כ אפס מדליות מ-12 מרוצים. לוזריות? הוא בעצמו יודע שהוא לא מצליח בגלל חוסר יציבות, והוא יודע שהמתחרה העיקרי שלו, רוני אקרמן, קופץ טוב ממנו, אבל קצת פחות טוב ממנו בקרוס קאנטרי.

הנורדי משולב החל היום (שבת), בגונדרסן, כשביום רביעי תיערך התחרות הקבוצתית, ושלישי לאחר מכן, הספרינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully