וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים בהצלחה ניתוחו של שרון

רויטרס

11.2.2006 / 14:59

ראש הממשלה הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי לאחר ניתוח שארך 4 שעות, בעקבות נזקים חמורים שהתגלו במערכת העיכול שלו. הודעה רשמית מבית החולים צפויה בשעה 17:00. מקורביו מביעים אופטימיות

הסתיים ניתוחו של ראש הממשלה, [[אריאל שרון]], לאחר כארבע שעות. גורמים בבית החולים אמרו, כי הניתוח, לתיקון בעיה במערכת העיכול של שרון, הסתיים בהצלחה וכי מצבו של ראש הממשלה פחות גרוע ממה שחשבו תחילה. כך דווח בגלי צה"ל.

שרון הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי, שם ישגיחו רופאיו שמצבו יציב ולא חלה התדרדרות במצבו. לאחר מכן צפוי שרון לשוב לחדרו במחלקה הנוירוכירורגית, בקומה השביעית בבית החולים.

על פי ההערכות כרתו הרופאים חלק מהמעי של ראש הממשלה בו נוצר סיבוך רפואי, אולם גורמים בבית החולים סירבו להתייחס לטענה זו.

כל המקורבים הגיעו לביה"ח

הבוקר הבחינו הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם בהרעה במצבו של שרון. הם העבירו אותו לבדיקת [[CT]], בה התברר כי הוא סובל מחסימה בזרימת הדם ל[[מעיים]]. לפיכך הוחלט לנתחו.

מקור בבית החולים אמר תחילה, כי סיכויו של שרון לשרוד את הניתוח הם קלושים. מצבו מוגדר קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. דובר בית החולים, רון קרומר, מסר, כי בבדיקת סי.טי שעבר שרון, התגלה נזק חמור במערכת העיכול שלו וכי מצבו הורע. דוברת בית החולים, יעל בושם-לוי, מסרה כי מצבו מוגדר קריטי וכי נשקפת סכנה לחייו. בושם לוי הוסיפה, כי זהו המצב הקשה ביותר בו נתון ראש הממשלה מאז אושפז בשנית בבית החולים, לפני כחמישה שבועות.

הידיעות על הרעה במצבו של שרון חידשו את זרם מקורביו לבית החולים הדסה עין כרם. שני בניו של שרון, עמרי וגלעד הגיעו הבוקר לבית החולים. גם מזכיר הממשלה, ישראל מימון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן ויועצו הקרוב של שרון, דב וייסגלס, הגיעו לבי החולים.

בקול ישראל דווח, כי ממלא מקום ראש הממשלה, [[אהוד אולמרט]] מקבל עדכונים על מצבו הרפואי של שרון.

שרון הוגדר כצמח

רן רזניק ותמרה טראובמן, "הארץ":

לפני כשבוע עבר שרון הליך רפואי המקובל בחולים שאינם בהכרה במשך זמן ממושך ומכונה "פיום קיבה" - צינורית הזנה הוחדרה לקיבתו. פיום קנה נעשה בחולים שהצפי הוא שיישארו במצב הזה לאורך זמן", אמר הד"ר אברהם לזרי, מומחה לרפואה שיקומית, מנהל החטיבה לנפגעי מוח, וסגן מנהל המרכז הרפואי "רעות". בינואר, עבר שרון הליך אחר - בשם "פיום קנה" - שנערך לחולים שזקוקים להנשמה לתקופה ממושכת.

ד"ר לזרי ורופאים בכירים אחרים מעריכים כי ניתן להגדיר את מצבו של שרון "מצב וגטטיווי", הידוע בכינוי "צמח". לדברי הד"ר לזרי, שתי הפעולות האחרונות "מראות את הכרוניות של מצבו של שרון. כלומר, שצוות הרופאים הגיע למסקנה שהמצב הנוכחי יימשך". רופאיו של שרון החלו להתייעץ עם מומחים לרפואה שיקומית ולטיפול בחולים במצב וגטטיווי מבית לוינשטיין.

לפני כשלושה שבועות התגלה כי מצבו הרפואי של שרון, כפי שהתגלה לאחר האירוע המוחי הראשון שעבר ב-18 בדצמבר 2005, היה חמור ומסוכן הרבה מעבר לדיווחי רופאיו ויועציו בשתי מסיבות העיתונאים שהתקיימו בנושא ובראיונות לתקשורת. ממידע שהגיע ל"הארץ" עולה כי שרון סבל ממחלות לב קשות ומסוכנות הרבה יותר מהמום המולד בלבו שעליו דיווחו רופאיו לציבור וממחלת כלי הדם העמילואידית במוח, שנחשפה לפני כחודש.

רופאים בכירים אומרים כי אולי רצוי היה להקדים את הצנתור בלבו של שרון ולא לאפשר לו לשהות בחוות שקמים מחשש להתפרצות שטף דם במוחו. לדברי רופא בכיר המקורב לטיפול בשרון, "לו היו מקדימים את הצנתור בלב - קרוב לוודאי ששרון לא היה סובל משטף הדם השני". בנוסף, רופאים מתחו ביקורת חריפה על כך ששרון שהה בחוותו, רחוק מבית החולים הדסה עין כרם. לדברי רופא בכיר המקורב לטיפול בשרון, "אם שרון היה מגיע מוקדם יותר להדסה - אולי היה ניצל מפגיעה מוחית כה חמורה".

לאחר אשפוזו הראשון של שרון, דיווחו רופאיו לציבור על מחלת לב שמלווה אותו מאז לידתו - חור בין מחיצת שני פרוזדורי הלב. ואולם, בדיקת "הארץ" מעלה כי שרון סבל גם מבעיות חמורות ומסכנות חיים נוספות בלב. אחת מהן היא התפתחות של מפרצת גדולה בדופן המחיצה בין שני פרוזדורי הלב (אנאוריזמה), המהווה מקור ידוע לתסחיפי דם במוח. להערכת רופאים בכירים בהדסה, זה היה הגורם להתפתחות קריש דם באירוע המוחי הראשון של שרון. בהדסה טוענים כי קרדיולוג בכיר מטעמם הזכיר בתדריך שנערך לכתבים המדיניים על מצבו של ראש הממשלה את דבר קיומה של המפרצת בלב. עם זאת, לדברי כתב שנכח באירוע לא הוצגה משמעות המחלה וחומרתה.

בנוסף, שרון סבל מדלף (שנט), שגורם לזרימה ספונטנית מסוכנת של דם דרך החור במחיצה מצד ימין לצד שמאל בלב במקום הזרימה המצופה בכיוון ההפוך - תופעה היכולה להעיד גם על בעיה בתפקוד הריאות; ומהתפתחותם של סימנים ל"מערבולת" במפרצת במחיצה שבין שני חלקי הלב. שתי התופעות האלה מהוות סיכון נוסף להתפתחות קרישי דם בלב - שעשויים לעבור למוח.

רופא בכיר אמר ל"הארץ" כי "מדובר באיש בן 78 הסובל ממחלה מסוכנת בלב וממחלה בכלי הדם במוח שגם בצדה סיכונים גבוהים. אבל הסתירו מהציבור את היקף המחלות וחומרתן. להגיד על האיש הזה שהוא בריא - כפי שאמרו חלק מרופאיו - זה מגוחך ולא רציני. ללא ספק שרון היה איש חולה ותחת סכנה משמעותית לפתח עוד קרישי דם שיעברו למוח עד שייסתם החור במחיצת העליות בלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully