וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוק הדמוקרטי של אלון אבוטבול

אלון אבוטבול

10.2.2006 / 16:00

אלון חושש שבקרוב עומד להישפך כאן דם, כיון שהאמון פינה את מקומו לחשד. ובגלל שהפסיקו כאן לחלום. הבלוק, כל שלישי ושישי

"האם ישנתי בשעה שאחרים סבלו? האם אני ישן עכשיו?" (סמואל בקט)

הלבבות מסוגרים כעת. לילה. אין בא ואין יוצא. המחנות חשדניים. ממעטים במילים. זו אינה תרדמת. אלה הם הרגעים האחרונים לפני שהדם יתחיל להישפך. האמון פינה מקומו לחשד. היד לחרב. הלחי למרפק.

בכל מקום שבו אני הולך קונפליקטים ומלחמות. ניראה שהעם החולם, לא חולם יותר. נדמה שהחלום עבר ממחוזותינו. צריך עכשיו אומץ כדי לחלום, לחלום רחוק. הגיע הזמן לנשום עמוק, הגיע הזמן להתגעגע. הגיע הזמן לחזור לחלום.

אדם ללא צלם, ללא משמעות, מת. עם ללא אוטופיה לא יכול להתקיים. הליכוד מציע להיות חזקים. עוד יותר חזקים, כמו רמבו. קדימה מתנהלת מעל המציאות כמו לוויתן, בולעת כל רעיון טוב שנמצא בסביבה ומנכסת אותו לעצמה. כאילו הם לא בשלטון כבר חמש שנים, כאילו הם לא האחראים על כל מה שמתרחש.

עוני, פערים, צדק חברתי, חינוך נכון, שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות לכל אחד ללא הבדל דת גזע ומין הפכו למטבעות שחוקות. כל מה שעולה ונשמע לרגע מעורר תקווה, כמו שליח של אופציה טובה לעתיד, נשדד מיד על ידי מתחרים, הופך עקר. גם נתניהו טוען עכשיו שאפשר להלחם בעוני. זה ציני. לא מעיר את הנשמה.

אז אי אפשר, אף אחד לא חולם יותר.

בלי לשים לב מכרנו את שק החלומות הגדולים לערוץ 2, שם ממחזרים אותם לשקיות קטנות ומחלקים לרקדן הטוב, או לזמר. וכך השיטה עובדת, אנחנו שורדים, אז מה אם מסביב מתלהם הכוח, ובתוכנו הייאוש והבלבול מזינים את הרייטינג של תכניות האקטואליה .

מותר לחלום על שלום. מותר, אני יודע. אפשר לרצות שזקנים לא ייזרקו אל הקור והבדידות, שילדים לא יהיו רעבים, שיהיה חינוך לכולם, שאנשים ירוויחו מספיק כדי לכלכל את עצמם ולהישאר בכבודם, שאיש תחת גפנו ותחת תאנתו, יחיו.

גבולות קבע? זה מה שנהיה. מה עם האפשרות ששלום בתוכנו יוליד שלום עם שכננו ונפסיק להיות שק החבטות, מרכז הכובד של הסכסוך הנורא בין הציוויליזציות, בין הדתות, ונהפוך את זה, נהיה אנחנו לגשר כמו בניו של אותו אברהם, יצחק וישמעאל שהתפייסו על קברו.

אנחנו יכולים לשנות את העולם כשנבוא באהבה אחד אל השני, נבנה את הגשר אל הבלתי אפשרי. (כן, אני שומע את הקולות המקטרגים, נאיבי, תמים), הלו אחים. במקום לשפוך כסף על המוות נבזבז על החיים. מי בא איתי לחלום.

חלום עכשיו אחי. חלום עכשיו איתי. גלה את החלום שלך הוא חסר לי. בתוך הפאזל הגדול שמרכיב את חיינו, לחלום שלי אין דרך להחלם בלעדי החתיכה החסרה והיא נמצאת אצלך. לא ביקשתי הגשמה כרגע, את ממלכתי אתן בעבור חלום.

שבת חלום.

א.א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully