וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה עצרה מתכנני פיגוע אווירי בארה"ב

רויטרס

10.2.2006 / 13:55

גורמי ביטחון במלזיה עצרו מהנדס מלזי וחברים נוספים בארגון אל קאעדה אשר תיכננו להטיס מטוס לתוך גורד שחקים בלוס אנג'לס

מלזיה עצרה כמה חברים בארגון אל קאעדה, שלפי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, תכננו לפגוע בארה"ב בפיגוע הדומה לזה של ה-11 בספטמבר, בו יתרסק מטוס לתוך גורד שחקים בלוס אנג'לס. לדברי הנשיא בוש, התכנית סוכלה בתחילת 2002.

גורם מודיעיני אמר, כי לפחות שלושה מהחברים שתיכננו לפגוע בחוף המערבי בארצות הברית, מוחזקים במלזיה תחת מעקב של הרשויות הביטחוניות, אשר מאפשרות את מעצרם מבלי שנשפטו. הגורם הבטחוני הוסיף, כי אחד מהעצורים קיבל תמיכה כספית על מנת שיוכל ללכת לקורס טיס.

הפעיל שהיה אמרו להטיס את המטוס הוא זאיני זכאריה, אשר נעצר ב-2002, בעוד ששאר העצורים כנראה היו אמורים לבצע את שאר התפקידים בזמן חטיפת המטוס.

חברים באל קאעדה נמלטו למלזיה מאפגניסטן, לאחר שארה"ב החלה להפציץ את הטליבן באפגיסטן באוקטובר 2001. דיפלומטים אומרים, כי הרשויות הביטחוניות במלזיה שרובה מוסלמית, שיתפו פעולה וחלקו מידע מודיעיני לגבי טרוריסטים עם האמריקאים לאחר ה-11 בספטמבר.

ההתקפה המתוכננת על לוס אנג'לס, נהגתה על ידי חאליד מוחמאד, שגם הגה את ההתקפה של ה-11 בספטמבר. מוחמאד נעצר בפקיסטן ב-2003 ונמצא במעצר בארה"ב.

החוטפים היו אמורים להשתמש ב"פצצות נעליים" ובעזרתן לפרוץ לתא הטייס ולהטיס את המטוס לתוך בנין הספריה (היום בניין ה- US Bank) בלוס אנג'לס. גובהו של הבנין 310 מטרים. התכנית השתבשה ומעצרי חולית המתכננים בוצעו בין 2002 ל-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully