וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני הורה לרל"ש שלו לחשוף מידע מסווג

רויטרס

10.2.2006 / 11:35

לואיס ליבי, ראש לשכתו לשעבר של סגן הנשיא צ'ייני, העיד כי צ'ייני הורה לו לחשוף מידע מסווג כדי להדוף ביקורת נגד הממשל

סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, הנחה את ראש לשכתו, לואיס "סקוטר" ליבי, להשתמש במידע מסווג כדי לפגוע באמינותו של מבקר של מלחמת ממשל בוש בעיראק. כך דווח בכתב העת "נשיונל ג'ורנל".

מסמכים משפטיים שאושרו בשבוע שעבר לפרסום מראים כי ליבי הונחה על ידי "הממונים עליו" לגלות את המידע מסווג לעיתונאים, במטרה לסתור את טענתו של הדיפלומט ג'ו ווילסון, לפיה ממשל בוש עיוות מודיעין בנוגע למאמצים שעשתה, כביכול, עיראק כדי לרכוש אורניום, על מנת להצדיק את הפלישה למדינה ב-2003.

כתב העת, המצטט פרקליטים המקורבים לחקירה בנושא, מדווח כי צ'ייני היה בין "הממונים" אליהם התייחס התובע, פטריק פיצג'ראלד, במכתב לפרקליטיו של ליבי. עורך דינו של צ'ייני סירב להגיב.

ליבי, לשעבר ראש לשכתו של צ'ייני, מואשם בעדות שקר ואישומים נוספים בהקשר להדלפת זהותה של פליים, צעד שחיסל את הקריירה שלה בסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב.

ליבי הכחיש את חמשת סעיפי האישום נגדו, העוסקים בעדות שקר, הצהרות שווא ושיבוש הליכים.

שמו של צ'ייני מופיע גם במסמכים אחרים מהמשפט. על פי החלטת בית משפט לערעורים שפורסם בשבוע שעבר, "סגן הנשיא יידע את ליבי, 'במין אורח מסוקרן שכזה', כי פליים עובדת ב-CIA", חודש לפני שזהותה נחשפה. שני המסמכים מתייחסים לעדותו של ליבי בפני חבר המושבעים המורחב החוקר את הפרשה. את תגובת פרקליטיו של ליבי לא ניתן היה להשיג.

הסנאטור טד קנדי (דמוקרט ממסצ'וסטס) אמר, כי מאמציו של צ'ייני להרוס את אמינותו של ווילסון היו עלולות לפגוע בביטחון הלאומי של ארה"ב. "נקמנותו של סגן הנשיא בהגנה על המלחמה השגויה הזו בעיראק ניכרת בעליל. אם הוא השתמש במידע מסווג כדי להגן עליה, עליו להיות מוכן לשאת במלוא האחריות", אמר.

דובר הבית הלבן, סקוט מקללן, סירב להגיב. "המדיניות שלנו היא לא לדון בנושא הזה כל עוד ישנם הליכים משפטיים", אמר לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully