וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים רישום המפלגות לכנסת

10.2.2006 / 0:17

31 תנועות הגישו רשימותיהן לכנסת. במהלך הערב, הפסיקה יו"ר ועדת הבחירות בייניש את ההליך, לאחר ששינוי הציגה שתי רשימות

שופטת בית המשפט העליון, [[דורית בייניש]], המכהנת כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, הפסיקה אתמול את תהליך רישום המפלגות לכנסת לאחר שמטעם מפלגת שינוי הוגשו שתי רשימות נפרדות. הליך הרישום חודש לאחר זמן מה. בקול ישראל דווח, כי 31 תנועות הגישו רשימות מועמדים מטעמן לכנסת.

חברי האופוזיציה בשינוי עתרו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי שיבטל את הרשימה אשר הוגשה לכנסת. השופט צבי גורפינקל הוציא צו ביניים המורה לוועדת הבחירות המרכזית לקבל את שתי הרשימות. החלטה בנושא הרשימות צפוייה להתקבל במהלך השבוע הבא.

עימות פרץ בין בייניש וברוך מרזל

כתבי "הארץ", גדעון אלון ויואב שטרן, מוסיפים:

במהלך הערב, פרץ עימות מילולי חריף בין דורית בייניש, לבין איש הימין הקיצוני, [[ברוך מרזל]], בעת שמרזל בא לרשום את מפלגתו "חזית יהודית לאומית".

מרזל הציג את יעדי תנועתו בפני הוועדה ואמר, כי "אנחנו מאוד מקווים שהשופטת תצליח להיות יותר הגונה ממה שבית המשפט העליון היה כלפינו. אנחנו תמיד סובלים. השופט חשין במהדורה הקודמת לא הצליח, אבל אני מקווה שאת תתגברי".

השופטת בייניש קטעה את דבריו של מרזל, ואמרה לו "אני מקווה שאתה תדע להתבטא בצורה ראויה על בית המשפט העליון". מרזל אמר בתגובה "אנחנו אומרים מה שאנו חושבים. יש לנו חופש ביטוי". בייניש קטעה שוב את דבריו ואמרה לו "חופש ביטוי, אבל במסגרת של כבוד".

בצאתו מאולם ועדת הבחירות אמר מרזל, כי "השופטת בייניש עויינת אותנו בצורה דרמטית. אנחנו רגילים ליחס עוין מצדה ומיחס חד צדדי בבית המשפט העליון".

מרזל הציג בפני ועדת הבחירות רשימה בת 10 מועמדים. הוא ביקש את האותיות "קץ" או "כ". במקום השני ברשימתו מופיע פרופ' ישראל חנוקוגלו, שהיה בעבר יועץ מדעי לבנימין נתניהו, בעת שכיהן כראש הממשלה.

גם מפלגות חד"ש ורע"מ-תע"ל הגישו היום את רשימות המועמדים הסופיות שלהן לוועדת הבחירות של הכנסת. ארבעת המועמדים הראשונים בחד"ש הם: ח"כ מוחמד ברכה; ד"ר חנא סוויד; דב חנין וד"ר עפו אגבאריה. מועצת חד"ש לא אישרה את הריצה המשותפת עם חברי הכנסת לשעבר האשם מחאמיד ומוחמד חסן כנעאן. ארבעת המועמדים הראשונים ברע"מ-תע"ל הם שייח אבראהים צרצור, ח"כ ד"ר אחמד טיבי, ח"כ טאלב א-סאנע ושייח עבאס זכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully