וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: מתכוננים לחצי גמר הגביע

8.2.2006 / 16:10

המשחקים ייערכו ברעננה ביום חמישי (שידור בערוץ 5 החל מ-17:00): קרית אתא - ארזים רעננה, מכבי ת"א - הפועל כפר סבא. הכניסה חופשית

אחד מאירועי השיא של עונת הכדורעף יתקיים ביום חמישי באולם "אביב" ברעננה, עם מפגשים מסקרנים בחצי גמר גביע המדינה. המשחקים ייפתחו ב-17:30, כשהשידור בערוץ 5 יחל ב-17:00. הכניסה חופשית, כך שמי שרוצה להגיע יכול ליהנות מהחוויה ללא תשלום.

במפגש הראשון תתמודד הדאבליסטית, הפועל עירוני קרית אתא, מול מכבי ארזים רעננה. מנכ"ל האיגוד, יאיר שרון, יודע כי קרית אתא עדיפה, אבל לא פוסל אפשרות להפתעה: "צריך להצדיע לארזים רעננה על העונה היפה. מעבר לעובדה שהגיעה, בעונתה הראשונה לאחר ההעפלה לליגת העל, לפלייאוף העליון, היא מוצאת עצמה בין ארבע האחרונות בגביע ואני בהחלט חושב שהיא מסוגלת לתת קרב לקרית אתא, למרות העדיפות, לכאורה, של היריבה". שרון הביע תקווה שהעובדה שהמשחק נערך ברעננה (גם אם לא באולמה הביתי של הקבוצה) תסייע להגעת צופים רבים לעידוד הקבוצה.

ואם במשחק הראשון ניצחון של רעננה יהווה הפתעה, הרי שבהתמודדות השניה די ברור שתהיה מלחמה של ממש, כשמכבי ת"א תפגוש את הפועל כפר סבא. די אם נזכיר שבעונה הרגילה ניצחה כפר סבא בהדר יוסף 2:3, והתל אביבים גמלו בניצחון חוץ, גם הוא בחמש מערכות, לפני שבועיים, כדי להבין כמה שקולים יחסי הכוחות.

"שתי הקבוצות מגיעות בכושר שיא", אמר שרון, "מדובר כאן בטופ של ישראל בענף הכדורעף. במשחק הזה שום תוצאה לא תפתיע, ואנחנו מצפים לקרב התשה מורט עצבים". מכבי ת"א סיימה את הליגה במקום השני, כשהיא מקדימה את כפר סבא בהפרש של מערכה אחת בלבד. שתי הקבוצות מועמדות להגיע גם לגמר הפלייאוף. שרון הביע את תקוותו כי גם כאן, העובדה שהמשחק מתקיים בקרבה לשתי הערים תגרום לאוהדי הקבוצות להגיע.

"נעשה את המיטב"

לא רבים יודעים, אבל אגודת מכבי ארזים רעננה, הסינדרלה של חצי גמר הגביע, שרק לפני שנה עברה מרמת גן, הוקמה על ידי ישראל צ'יפרוט בסוף שנות ה-50 וקיימת למעלה מ-45 שנה, אותן עשתה במרביתן בליגות הנמוכות. הקבוצה פעלה במקביל לקבוצת הכדוריד בעיר הנושאת את אותו שם, אבל לא הצליחה לקבל את תשומת הלב המירבית מסביבתה.

"לשמחתנו מצאנו בית חם ברעננה, לאחר שהבנו שברמת גן, הכדורעף לא מקבל עדיפות ראשונית", אומר מנהל הקבוצה, אהוד ליבמן. "היתרון הגדול ברעננה הוא שיש בה מתקני ספורט, המודעות גדולה ולצידנו עומדת גם העובדה שראש העיר, נחום חופרי, הוא איש כדורעף וסייע לנו רבות".

ליבמן מחלק את ליגת העל לארבע קבוצות איכות: "קרית אתא היא ליגה בפני עצמה. לאחר מכן יש את מקומות 2-5, עם מכבי ת"א, חצור/אשדוד, הפועל כפר סבא והוד השרון, שהייתה מצוינת עד שהמגיש הזר שלה נפצע. על מטה אשר היה כתוב מקום שישי לכל אורך העונה, ואנחנו פחות או יותר בקבוצת האיכות שלהם ושל רמת השרון והמעפיל. בסוף נמצאת בקעת בית שאן, שאני לא יכול להאשים על היכולת החלשה, כי מדובר בקבוצה עם תקציב דל שמתקשה לגייס שחקנים ובכלל - מגיע לה כל הכבוד רק על עצם ההופעה בליגה השנה".

כשמנסים להוציא הצהרה לוחמנית מליבמן באשר למשחק חצי הגמר, הוא דואג להבהיר שפערי המעמדות גדולים מדי: "אין לנו הרבה מה לעשות בעניין הזה. אפשר לשים לב שבמחזור הראשון היו הפתעות גדולות, כשגם קרית אתא וגם חצור/אשדוד הפסידו, אבל מאז פחות או יותר כל מי שצריך היה לנצח - ניצח". הוא לא ממהר לצאת בטראש טוק מול קרית אתא, גם כשהוא מתבקש להיות הכי אופטימי שיש: "כל מה שאני יכול להצהיר עליו הוא שנעשה את המקסימום. ביום שלישי האחרון קיבלנו הוכחה חותכת לגבי הבדלי הרמות, כשהם חיסלו אותנו תוך פחות משעה".

ובשנה הבאה? "אני מקווה שנתקע יתד בליגת העל", אמר ליבמן, "זו קבוצה צעירה שרוצה להצליח. השנה בנינו סגל שהורכב מעידן הרטמן, שחקן עם עבר בליגה, ושאר השחקנים הם חבר'ה צעירים שליקטנו מהליגה הלאומית. ננסה להגדיל את התקציב בצורה מבוקרת, להביא עוד זר ולהגיע למקום השישי ולמאזן של תשעה נצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully