וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישום הרפורמה: הממשלה תגן בבג"צ על צו איסור פתיחת חסכונות

7.5.2000 / 14:13

בעקבות השביתה הבוקר יפגש ראש הממשלה עם יו"ר ההסתדרות


ראש הממשלה ברק יפגש הערב עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בעקבות השבתת המשק הבוקר לשעה אחת ואיומי ההסתדרות להמשיך ולשבש את
העבודה במשק בעקבות דו"ח ועדת בן בסט לרפורמה במס.

בג"צ הורה היום למשרד האוצר להגן על החלטתו להוציא צו האוסר על פתיחת חשבונות חסכון חדשים. שופטת בית המשפט העליון איילה פרוק'צה הורתה זאת, בעקבות עתירה שהגיש ח"כ אביגדור ליברמן.
העתירה, תדון מחר בבוקר.

בראיון ל"קול ישראל" אמר פרץ דברים קשים נגד הרפורמה וקרא לתיקון סעיפים מסויימים בתוכנית. "יש לנו רעיונות למכביר כדי לשפר את התוכנית של בן בסט ושוחט. מיליון איש נמצאים מחוץ למהלך כל כך גדול. אנחנו מבקשים לא לפגוע בתוכניות החסכון של העובדים שהושגו במאמץ. קרנות ההשתלמות לא ניתנו במתנה, אלא במאמץ של העובדים. אני לא רוצה להיות המאיים הלאומי, נשבר לי מזה. אנחנו רוצים לשמור על ערכים שעמלנו להשיגם במשך שנים".
בתגובה לדברים, אמר שר האוצר, "עוד לא ראיתי ציבור עובדים שמפגין נגד עצמו".
בישיבת הממשלה היום צפויים השרים לאשר את הרפורמה ואת המעבר לתקופת הביניים עד כניסת הרפורמה לתוקף בינואר 2001. למרות זאת קיימת התנגדות של מספר שרים לסעיפים הבאים: ביטול חצי נקודת הזיכוי לנשים עובדות, המיסוי על קרן ההשתלמות וביטול הפטור ממס על עבודה במשמרות. הממשלה תדון בארועים בלבנון בחלק הראשון של הישיבה ולאחר מכן תדון ברפורמה במס. אחרי אישור הרפורמה צפויה מחר ועדת הכספים לאשר את הוראת המעבר.

עד אישור התקנות בוועדת הכספים יחסמו ההפקדות בתוכנית החסכון כפי שהורה שר האוצר כבר ביום חמישי. בין השרים הצפויים להצביע בעד אישור הרפורמה ללא סייג על כל סעיפיה: ראש הממשלה ברק והשרים שוחט, ביילין, בן אליעזר, וילנאי ופרס.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully