וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: דברי אולמרט על הבקעה אינם במצעו

7.2.2006 / 18:36

מ"מ ראש הממשלה אמר בראיון לערוץ 2, כי בכוונתו לשמור על 3 גושי התנחלויות ועל בקעת הירדן בעיצוב גבולותיה של ישראל

יו"ר מטה הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר בעקבות דברי מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפיהם בכוונתו לשמור על 3 גושי התנחלויות ועל בקעת הירדן בעיצוב גבולותיה של ישראל, כי "אמרות ראשי קדימה על כוונתם, כביכול, לשמור על בקעת הירדן הן ניסיון להוליך את הציבור שולל וזגזוג בוטה. המחויבות בבקעת הירדן אינה נכללת במצע קדימה. אולמרט התנגד לתוכנית הגדר המזרחית שאמורה לשמור על בקעת הירדן, ולבני דיברה על גדר הביטחון כגבולה המדיני של ישראל. קדימה מנסה לטשטש את כוונתה לסגת לקווי 67' בתיקוני גבול קלים על מנת לקבל מצביעים".

אולמרט אמר היום בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד לפני כחודש, לתוכניתו של נסים משעל בערוץ 2, כי בכוונתו לשמור בריבונות ישראל את גוש אריאל, גוש עציון, גוש מעלה אדומים ואת בקעת הירדן. באשר לירושלים אמר אולמרט, כי היא תישאר מאוחדת.

לדברי משעל, אולמרט רמז כי יהיו נסיגות חד-צדדיות נוספות, בעקבות ניצחון חמאס בבחירות לפרלמנט הפלסטיני. "הוא דיבר על כך שעל ישראל לשמור את הרוב היהודי, כלומר שיש ליצור גבול חדש. הוא יודע שהוא אינו יכול לנהל מו"מ עם חמאס. אז המסקנה היחידה שניתן להסיק היא שכדי לקבוע גבול סופי, ישראל תאלץ לבצע עוד נסיגות חד- צדדיות", אמר משעל בראיון לגלי צה"ל.

בסיור שערך היום אולמרט סמוך לגדר ההפרדה, חזר אולמרט על רוח הדברים ואמר, כי "גוש עציון ומעלה אדומים ישארו בידי ישראל בכל הסדר עתידי". לדבריו, "למרות שהגדר עצמה היא גדר ביטחונית, ההנחיה שלי לגורמים שעוסקים בבנייתה היא מה שלא יעשה, ניקח בחשבון שגוש עציון ומעלה אדומים ישארו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, בכל התפתחות שתהיה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully