וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו אורלינס מחפש סיוע מחו"ל

רויטרס

7.2.2006 / 16:16

אחרי שממשל בוש לא העביר את תקציבי השיקום שהבטיח, מקווה ריי נייגין שממשלת צרפת ומלך ירדן ירימו את הכפפה

בעיות בהזרמת כספי השיקום מצד ממשלת [[ארצות הברית]] גורמות לראש עיריית [[ניו אורלינס]], ריי נייגין, להפנות את עיניו מעבר לים בחיפוש עזרה לבניית עירו מהריסות הוריקן קטרינה.

נייגין, שאירח שורה ארוכה של נכבדים זרים מאז הכתה הסופה בעירו באוגוסט האחרון, אמר שהוא עשוי לבקש סיוע זר מפני שהסיוע של ממשלת ארה"ב אינו מספיק כדי להעמיד את עירו בחזרה על רגליה. 80% מניו אורלינס הוצפו בסופה, ו-1,300 בני אדם נהרגו במדינות לואיזיאנה (בה נמצאת ניו אורלינס) ומיסיסיפי. עוד 2,500 מתושבי ניו אורלינס עודם נעדרים.

"אני יודע שהיינו מאוכזבים מכמה מהאיתותים שאנחנו מקבלים מוושינגטון, אבל אולי הקהילה הבינלאומית תוכל למלא את החסר", אמר נייגין, בזמן שמשלחת של בכירי ממשל ועסקים מצרפת ביקרו בניו אורלינס בסוף השבוע האחרון, כדי לבדוק אפשרויות להשקעה.

מלך ירדן, עבדאללה השני, ביקר גם הוא בניו אורלינס ביום שישי האחרון, ואמר שיעודד גורמים זרים לסייע בשיקום כמה מהאזורים שנפגעו קשה מכל בסופה.

"צרפת יכולה לקחת את טרים, מלך ירדן יכול לקחת את הרובע התשיעי התחתון", אמר נייגין, בהתייחסו לשתיים משכונות עירו. ממשל בוש הבטיח להוציא מיליארדי דולרים על בניית העיר מחדש ושיקום חייהם של נפגעי האסון. אולם חמישה חודשים לאחר מכן, העיר עודנה הרוסה ברובה.

נייגין אמר כי המסר שלו לנשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, תהיה שעל הממשל הפדרלי להתמקד באזור ההרוס. "אנחנו צריכים את תשומת הלב המלאה שלך בששת החודשים הקרובים", אמר. "אנחנו צריכים גיבוי. אנחנו צריכים שתהפוך את המלים שהשמעת בכיכר ג'קסון למציאות".

נייגין התייחס באמירתו לנאומו של בוש מה-15 בספטמבר, אז הבטיח "לעשות כל מה שצריך, להישאר כמה זמן שצריך" כדי לבנות את העיר מחדש.

שר התחבורה הצרפתי, דומיניק פרבן, שעמד בראש המשלחת הצרפתית לעיר (שנוסדה על ידי צרפת ב-1718), אמר, כי "האסון הזה הטריד מאד את העם הצרפתי והממשלה הצרפתית". פרבן אמר עוד כי צרפת "רוצה להוות שותף לטווח ארוך ללואיזיאנה ולניו אורלינס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully